W4nita Tua Di Kasari 0leh Peniaga Lelaki Kerana Mencuri, “Berapa La Sangat Harga Sayur Tu”..

Siapapun akan rasa marah kalau melihat seorang wanita warga emas berusia 60 tahun dilayan buruk dan dikasari oleh orang. Lagi-lagi kalau warga emas itu seorang yang kehidupannya naif dan serba kekurangan.

Satu video yang dimuatnaik oleh seorang pengguna twitter telah menjadi tular dalam masa singkat. Dalam video berkenaan wanita yang dikenali sebagai Rubingah telah dikasari dan dipukul oleh seorang peniaga kerana mencuri sayur.

Memang betul perbuatan mencuri itu salah tetapi, tindakan peniaga ini juga telah melampau batas. Siapa tak berang melihat Rubingah merayu-rayu dan minta maaf tapi tidak dipedulikan.

Menurut Detik News, Rubingah ini tinggal sebatang kara, dia dah lama bercerai dengan suaminya. Rumah yang dia tinggal tiada elektrik, beberapa puluh tahun lalu anak dan suaminya tinggalkannya.

Perwatakannya mula berubah sejak penceraian, kata jiran, dia susah nak diajak berborak, dan dia selalu keluar dari rumah tanpa hala tuju.

Hidupnya susah, dia kadang-kadang ambil upah jadi tukang urut untuk menyara hidupnya, kadang-kadang dia minta bantuan makanan daripada tetangga.

Berikutan dengan insiden yang terjadi kepadanya di Pasar Potrojayan, Indonesia. Pihak polis telah berjaya menahan si pelaku.

Disebabkan tular video itu juga ramai pihak yang datang memberikan bantuan kepada Rubingah. Rata-rata netizen terkilan dengan sikap pelaku tu.

Berapa sangatlah harga sayur tu – Netizen

Allahu kalau dia curi duit RM 1000, handphone ke, atau barang berharga tu lain lah, ini sayur je, lepastu cuba lah berperikemanusiaan sikit, orang tu lapar.

Perbuatan mencuri memang salah tetapi jangan lah sampai kita nak menghukum tanpa bersikap belas kasihan terhadap orang lebih-lebih lagi kepada wanita tua yang tidak terdaya.

Sumber Twitter

Jom join group Ceramah Apa Hari Ini (CAHI) , Sama2 Kita Mencari Serta Berkongsi Ilmu. . insyaAllah bermanfaat disana.. TQ
Ingin Sertai –> Klik Di Sini