V!ral Foto Angg0ta Polis Terp4ksa Tangguh Nikah, Lelaki Ini Ceritakan Hal Sebenarnya Terjadi

Sebelum ini, v!ral gambar seorang angg0ta Polis berseragam sedang menjaga sekatan jalan raya di sebuah jalan di Kuala Lumpur. Gambar itu telah mendapat perhatian orang ramai di laman Facebook mahupun Twitter.

Angg0ta polis berkenaan, Ahmad Zaim Nasreen Musa terpaksa menangguhkan majlis pernikahannya demi keutamaan kepada tugas, selepas kerajaan menguatkuasakan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) bagi mengekang pandemik C0VID-19.

Ahmad Zaim sepatutnya melangsungkan pernikahannya bersama pasangan, Mas Ayuvita Azizul pada 17 Januari lalu di Gemas, Negeri Sembilan.

Berk0ngsi cerita bersama media, Ahmad Zaim berkata dia sama sekali tidak menjangka gambar tersebut akan menjadi v!ral memandangkan dia tidak memuat naik di mana-mana akaun media sosial.

Menangis di bucu katil

K0ngsi Zaim, keputusan untuk menangguhkan pernikahan itu diambil sebaik pengumuman pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) pada Isnin lalu.

Katanya, tindakan menangguhkan pernikahan bukanlah kerana tidak mendapat cuti, namun kerana peningkatan kes C0VID-19 di dalam negara selain faktor PKP dan PKPB di kampung mereka berdua.

“(Tangguh nikah) lepas umum PKP Isnin, 11 Jan tu, tetapi untuk pernikahan atau perkahwinan, pembekuan cuti dikecualikan.

“Menangis bucu katil masing-masing min. Tapi alhamdulillah diorang faham,” katanya apabila ditanya reaksi pasangan dan keluarga atas penangguhan itu.

Tapi bukan lah tak dapat cuti, cuma saya buat keputusan tangguh sebab kes meningkat. Pasangan dari tempat kerja PKP dan saya pun PKP. Tapi kampung di kawasan PKPB dan kawasan rumah kampung pasangan pun dalam situasi kuarantin.

K0ngsi Zaim, gambar itu sebenarnya telah diambil atas kebenaran pegawai atasan bagi ‘memujuk’ si dia gara-gara terpaksa menangguhkan pernikahan mereka.

“Niat untuk dik0ngsikan bersama keluarga sahaja dan k0ngsi di status Whatsapp, macam biasa-biasa dibuat orang untuk beli jiwa pasangan sebab dia tengah sedih. Tapi tak sangka pulak v!ral macam ni,” ujarnya.

Tambah beliau, kini dia dan pasangan sedang memikirkan tarikh ganti bagi meneruskan rencana tersebut.

Sebelum mengakhiri perbualan, beliau sempat berpesan agar orang ramai duduk di dalam rumah jika tiada urusan penting di luar.

“Jangan keluar rumah kalau tak ada yang penting atau kecemasan. Sebabkan kepentingan diri sendiri, orang lain yang menanggung musibah.”

Menteri Pengangkutan puji

Dalam pada itu, Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Dr Wee Ka Siong memuji peng0rbanan Ahmad Zaim Nasreen Musa dan pasangan.

“Demi tugas, demi negara, angg0ta keselamatan kita sedia berk0rban apa saja.

“Angg0ta keselamatan, Ahmad Zaim Nasreen bin Musa sepatutnya meraikan hari bahagia beliau dengan pasangannya, Mas Ayuvita binti Azizul di Felda Palong 8, Gemas, Negeri Sembilan hari ini 17 Januari 2021.

“Namun demi tanggungjawab kepada negara, Ahmad Zaim menangguhkan hari bahagianya. Satu peng0rbanan yang amat besar,” tulis Dr Wee di laman Facebook pada Ahad.

Beliau turut memuat naik gambar Ahmad Zaim yang memegang nota bertulis ‘sepatutnya hari ini saya nikah 17.01.21’.

Dalam pada itu, Dr Wee turut menzahirkan penghargaan terhadap pada petugas barisan hadapan di atas peng0rbanan mereka.

“Hargailah jasa dan peng0rbanan petugas barisan hadapan negara kita,” tulisnya lagi. – Sumber & foto dipetik dari Yoy Network

SUmber: Mytv Viral Via Mediaportal

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2 korang nnti..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini