[VIDEO] Saya tak ready lagi nak jadi ayah. “Ajak keluar makan, tapi buat benda lain”

Tak din4fikan, setiap manusia di muka bumi ini tidak dapat Iari dari meIakukan kesiIapan. Begitu juga nasib yang menlmpa seorang remaja perempuan ini apabila dipercayai telah terlanj0r bersama teman lelakinya hingga menyeb4bkan dirinya berbadan dua. Lebih mengejvtkan apabila mengetahui remaja ini hamiI ketika dia masih berstatus seorang pelajar sek0lah.

Kisah itu didedahkan oleh seorang pelajar tingkatan enam menerusi beberapa video yang dimuat naik di akaun TikT0knya. Dkwa gadis ini, dia hanya mengetahui dirinya h4miI selepas hampir tiga bulan tidak peri0d (datang bulan). Bimb4ng sesuatu perkara berlaku, dia nekad untuk meIakukan ujian keh4miIan dan keputusannya menunjukkan d0uble Iine iaitu p0sitif h4miI.

Gadis ini kemudian dipercayai menghubungi bekas teman lelakinya untuk memaklumkan tentang kehamil4nnya namun jawapan yang diterima sangat mengec3wakan. Lelaki ini dipercayai tidak mahu bertanggungjawab dengan alasan mereka berdua masih bersekolah dan dia belum bersedia untuk pikvl tanggungjawab sebagai seorang bapa.

Awak bvang deh anak tu. Kalau awak nak bu4ng, saya boleh tolong awak. Saya tak ready lagi nak jadi ayah. Perjalanan kita jauh lagi.

Lelaki berhenti sekolah, I4ri dari mas4Iah.

Gadis ini juga mengakui dia sudah cuba banyak cara untuk menggugvrkan kandvngannya itu namun tidak berhasil. Dkwanya lagi, dia sering tidak hadir ke sekolah kerana keadaannya tidak mengizinkan. Malah dia juga pernah dimasukkan ke w4d selama seminggu.

Pergi sekolah, tiba-tiba dapat tahu papa awak dah berhenti sekolah sebab dah dapat kerja. Mungkin sebab dia nak Iari dari mas4lah kot. Aku tetap meneruskan perjuanganku sebagai seorang pelajar yang berbadan dua tanpa suami.

Tanggal 9 Julai, gadis ini selamat melahirkan seorang b4yi lelaki. Dia mengakui wajah bayi itu saling tak tumpah seperti wjah bapanya.

Sementara itu, di ruangan k0men, gadis ini mendkwa terlanjur bersama teman lelakinya ketika mereka berdua keluar untuk ke kedai makan. Namun sebaliknya yang terjadi apabila teman lelakinya itu dipercayai membawanya ke tempat lain dan bukannya pergi ke kedai makan seperti yang diranc4ng. Bercerita dengan lebih lanjut, gadis memaklumkan pada awalnya keluarganya agak sukar untuk menerima berita tersebut namun lama-kelamaan mereka cuba menerima keadaan itu.

Video.

Sumber: TikTok via ohbulan

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2 korang nnti..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini