[VIDEO] F̷asih Cakap T̷amil & Kantonis, M̷akcik Ini Sel̷amba ‘Memb̷awang’ Dengan Jir̷an Indi̷a & Cin̷a

Pada zaman globalisasi sekarang ini, bila ramai individu sudah pandai dan fasih berbahasa Inggeris itu sudah biasa.

Jika seseorang itu mampu menguasai bahasa lain selain bahasa Inggeris? Tentu hal itu cukup dikategorikan sebagai sesuatu yang amat istimewa.

Bukan senang untuk mempelajari bahasa lain yang bukan bahasa ibunda kita terutama masyarakat Melayu.

Kita semua sedia maklum, Malaysia memang terkenal dengan sebuah negara yang berbilang bangsa dan kaum.

Jadi sudah tentu, terdapat kepelbagaian bahasa seperti bahasa Melayu, Tamil, Mandarin, Kantonis, Hokkien dan lain-lain lagi.

Seperti perk0ngsian dari portal Yoy Network video yang tuIar baru-baru ini, apabila mak cik ini mampu menguasai bahasa Kantonis dan Tamil dengan baik.

TONTON VIDEO DI BAWAH

Bukan itu sahaja, yang menariknya dia siap membawang dengan jiran jiran dengan menggunakan bahasa tersebut. Kita yang dengar ni pun khusyuk! Petah betul mak cik ni bertutur bahasa lain!

Mak pergi borak dengan geng cina dia..

Video yang tuIar di media sosial yang dik0ngsikan oleh maiyahrahim di laman applikasi tiktok itu menjadi perhatian ramai.

Menerusi Video itu, Rata-ratanya menyifatkan ia sesuatu yang hebat untuk dikuasai berbanding bahasa Mandarin. Manakan tidak, dengan santai dia berborak engan menggunakan bahasa Kantonis sehinggakan ada sebilangan warganet yang berbangsa cina memuji kelebihan mak cik ini.

VIDEO: Klik disini jika tiada dibawah

Membawang bahasa Tamil dengan jiran.

Tidak cukup dengan itu, wanita itu juga turut berk0ngsi video menunjukkan ibunya menegur jiran lain yang berbangsa India dengan bercakap menggunakan bahasa Tamil dengan begitu fasih.

Video tersebut meraih 1.8 juta tont0nan oleh warganet, apa yang lagi mencuit hati, gerak-geri tangannya yang khusyuk berborak menunjukkan dia benar-benar menguasai bahasa Tamil dengan hebat.

VIDEO: Klik disini jika tiada dibawah

Menjengah di ruangan komen, rata-rata warganet terkesima dengan keistimewaan yang dimiliki oleh mak cik ini dan berharap lebih ramai di luar sana yang dapat menguasai bahasa lain selain bahasa ibunda.

VIDEO: Klik disini jika tiada dibawah

Menerusi muatnaik terbaru, ibu gadis berkenaan mengucap terima kasih kepada semua yang men0nton videonya.

SUmber Asal: Yoy Network, TikTok maiyahrahim

Kredit: Mytv Viral

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2 korang nnti..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini