[VIDEO] Ada Kesan C4p Jari, Chef Bengang Iempar Pinggan Peserta Masterchef Indonesia Buat Ramai Tergamam

Tak dinafikan, setiap episod program masakan terkenal Mastrchef Indonesia penuh ‘drama’ dan sememangnya mendapat sambutan sehinggakan rancangan ini telah memasuki musim ke-8. Namun, pada musim ini kembali menjadi trend!ng apabila salah seorang juri iaitu Chef Juna bert!ndak meIempar pinggan peserta sehingga pec4h di lantai. Terkej0t semua peserta!

DiIempar pinggan peserta sampai pec4h.

Salah seorang peserta yang dikenali sebagai Set0 mempertaruhkan resipi Udang Jamur Kuc4i dengan Nasi Honje dalam episod baru-baru ini di hadapan tiga orang juri. Sebaik mempersembahkan masakan tersebut di meja juri, Chef Arnold kelihatan memindahkan makanan tersebut ke pinggan baharu yang berwarna putih.

Kemudian, kelihatan Chef Juna yang sememangnya dikenali dengan sifat tegas telah meIemparkan pinggan berwarna biru gelap itu sehingga pec4h di lantai. Situ4si tersebut membuatkan kesemua peserta Masterchef Indonesia musim ini terkej0t termasuk peserta Seto juga.

Penuh kesan c4p jari

Difahamkan, cara plating atas pinggan tersebut juga terlalu ‘simple’ dan banyak ruang kosong. HaI ini secara tidak langsung membuatkan juri tidak berpuas hati selepas terlihat kesan c4p jari di dalam pinggan berkenaan. Seto bagaimanapun memohon maaf kepada barisan juri kerana tidak sempat untuk mengelap kekot0ran di pinggan tersebut.
Walaupun rasa masakan Seto itu sedap dan mendapat pujian, tind4kan menyajikan ke atas pinggan yang terang-terangan kot0r dan dipenuhi dengan kesan jari itu mendapat teg0ran teg4s juri. Sebelum balik ke mejanya, Seto dilihat mengutip serpihan pinggan tersebut di lantai untuk disimpan dan dijadikan sebagai peringatan.

Chef Juna Iempar pinggan

Sumber: Infopedia / ihangat

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2 korang nnti..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini