[Vide0] “Janj̷i ikhlas t0long” – Ibu Pel̷ik Lama Sangat Dekat Dapur, Cara Anak ‘Cuc̷i’ Kerang Buat Net̷izen Terhibur

Bila kita cakap pasal dapur ni, memang lazimnya kita akan cakap ini adalah ruangan yang ‘dikhaskan’ untuk kaum wanita. Bagi kaum ibu pula, selalunya mereka tak akan kasi anak-anak untuk datang sekitar ruangan tersebut sebab tak mahu terg4nggu.

Pun begitu, bila dah makin besar seorang anak itu maka mereka akan menjadi harapan sang ibu untuk membantu mereka di dapur seakan sama dengan kisah ini.

Minta tolong anak cuci kerang

Perkara ini dilalui oleh seorang wanita dikenali sebagai Puan Hayati Ahmad dan dikongsikan melalui akaun TikT0knya.

Menerusi postingnya yang viral baru-baru ini, Puan Hayati ada meminta pada anak sulungnya untuk membantu membersihkan kerang di dapur. Namun lama-kelamaan, dia mula cvriga sebab anaknya itu ambil masa yang terl4mpau lama.

Bila diperiksa ke dapur, alangkah terkejvtnya beliau selepas melihat gelagat anak lelakinya berkenaan. Rupa-rupanya, dia tengah menyental setiap satu kulit kerang tersebut dengan menggunakan berus.

Video: klik disini jika tiada dibawah

Paling mencult hati, dengan tanpa rasa bers4lah dia kelihatan bangga dengan hasil kerja yang ditunjukkan kepada ibunya itu dengan mengatakan kerang tersebut dah mula kelihatan putih. Boleh gitu eh?

Perkongsian oleh Puan Hayati tersebut telah meraih perhatian ramai dan sehingga kini video berkenaan telah meraih lebih dari 1.2 juta views.

“Pakai clorox je awak confirm putih mcm cahaya ilahi”

Menjengah ke ruangan komen, nyata tindakan oleh pemuda itu membuatkan rata-rata netlzen terhibur. Ada yang bergurau dengan mencadangkan, supaya gunakan clor0x supaya lebih mudah nak dibersihkan ker4ng tu.

Namun ada juga yang memujl tindakan pemuda itu, dengan menyifatkan dia begitu ikhlas nak menolong ibunya.

berikut dibawah Komen dari netizen:

Memang contoh anak soleh betul dia ni, min pun boleh kata tak rajin sampai macam tu. Siapa lagi yang pernah cuci ker4ng macam tu? Haa takmo tipv.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2 korang nnti..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini

Sumber: Lobak Merah Via dedah.co