[VIDE̷O] Sert̷ai Tabligh Bersama Nabil, Anuar Zain Nyanyi Lagu Sambil Buat Teh T̷arik

Sejak akhir-akhir ini, ramai artis yang mula berhijrah ke arah yang lebih baik dan berk0ngsi berita baik itu di media sosial masing-masing.

Ada artis yang mula bertudung, mengikuti program keagamaan dan ada juga yang cuba khatamkan Al Quran seperti Nana Mahazan, Izara Aisyah serta Nabil Ahmad.

Anuar Zain sertai program dakwah bersama Nabil

Terbaru, seorang penyanyi yang cukup hebat dan berbakat iaitu Anuar Zain atau nama sebenarnya Dato’ Seri Mohd Annuar bin Zaini dilihat turut menyertai program dakwah bersama Nabil.

BOLEH TONTON VIDEO DI BAWAH

Tetamu minta Anuar Zain dendangkan lagu

Dia yang mengenakan jubah dan berkaca mata kelihatan tersenyum manis apabila diusik oleh rakan-rakannya.

Dalam pada masa yang sama, ada seorang tetamu yang hadir ke majlis tersebut ‘request’ kepada Anuar Zain untuk mendendangkan sebuah lagu.

Anuar Zain nyanyi sambil hidangkan teh tarik

Penyanyi terkenal itu tanpa sombong selamba sahaja melayan permintaan tetamu yang hadir sambil tangannya sibuk menghidangkan teh tarik.

Anuar Zain sudah jarang muncul di kaca TV

Anuar Zain yang kini sudah jarang muncul di kaca TV itu menyanyikan lagu “Lelaki ini” sambil diringi pujian daripada tetamu yang turut hadir.

Video tersebut mendapat perhatian ramai dan sehingga kini video tersebut berjaya meraih 1.2 Juta tontonan di TikTok

Netizen mendoakan lebih ramai artis berhijrah

Meninjau ke ruangan komen, rata-rata netizen meluahkan rasa syukur dan mendoakan agar artis-artis yang mula berhijrah kekal istiqamah di jalan Allah.

Ini antara komen-komen netizen:

“seronok tengok muka-muka kegembiraan orang-orang yang keluar mencari ilmu dan beribadah ni.”

“Alhamdulilah syukur kepada Allah kerana Allah dah pilih mereka untuk perlahan-lahan berubah menjadi lebih baik.”

Suatu hari nanti aku akan berubah macam diorang

“Harap suatu hari nanti aku akan berubah sepenuhnya menjadi macam diorang. InshaAllah sekarang ini tengah pelan-pelan cuba untuk berubah ke jalan Allah”

Alhamdulillah, tumpang gembira

“Tumpang gembira untuk diorang semua. Alhamdulillah ya Allah”

VIDEO: Klik disini jika video tiada dibawah

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2 korang nnti..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini

SUmber Asal: Yoy Network, TikTok nadrosli

Kredit: Mytv Viral