“Tol̷ong Faham Kead̷aan Saya”- Elyana Moh̷on Peminat Henti Cerita Kis̷ah Pes̷akit ‘Tew̷as’ Kerana K̷anser

Penyanyi Elyana memoh0n agar pengikutnya di laman Instagram untuk berhenti bercerita mengenai kisah pesak!t yang ‘tewas’ akibat meIawan knser.

Mendapat rawatan di hospital selepas sebulan meIawan kesak!tan, Elyana meluahkan rasa hatinya menerusi sebuah hantaran yang dimuat naik di laman sosial terbabit.

“Pada saat saya sedang menjalani rawatan chem0therapy. Saya merayu sangat-sangat kepada anda yang ingin menceritakan pengalaman kenalan rapat anda yang tewas kerana knser di hentikan,” tulisnya.

Memahami niat baik peminatnya, Elyana yang lebih 10 tahun menghidap knser limf0ma memoh0n agar semua orang dapat memahami situasi yang dialaminya sekarang.

“Saya faham niat baik anda, tapi tolong faham keadaan saya ketika ini yang sedang bertar0ng dengan mental dan fizikal. Jangan menak0t-nak0tkan pesak!t yang sedang sak!t. Maaf jika permintaan saya ini keterlaluan,” tulisnya.

Pada Jun lalu, Elyana dimasukkan ke hospital dan menjalani proses radi0terapi untuk merawat knser yang dihidapinya.

Baru-baru ini, penyanyi lagu Tak Tercapai Akalmu itu kembali mendapat rawatan kem0terapi di hospital kerana tidak dapat menanggung sak!t yang dialaminya. – Sumber dipetik dari Xtra, Instagram Elyana

Kredit: Mytv Viral