Tak kek0k jaga ibu sak̷it, gad̷is seb̷ak l̷ihat lelaki penyayang depan m̷ata… senyap-senyap rakam video – “Untung siapa dapat dia”

RAKAMAN memaparkan seorang lelaki sedang menguruskan ibunya yang saklt ternyata mengvndang air mata netlzen.

Dalam rakaman tul4r yang meraih hampir 100,000 tontonan itu, lelaki berkenaan sedang menyuap makanan kepada ibunya yang sedang terlantar di katil sebuah h0spital di Terengganu.

Menurut pemilik video, Umi Qazrina, 24, dia tidak mengenali lelaki itu dan hanya membuat rakaman dari jauh sewaktu berada dalam wad sama untuk menjaga ibunya, Mehrunisah, 58, yang baru sahaja menjalani pembed4han kaki.

“Mak saya masuk w4d. Sewaktu berada dalam w4d, saya tertarik melihatnya sebab dia tolong buatkan air untuk mak dia dan suapkan makanan.

“Lap rambut dengan air dan sebagainya. Saya rasa teruja sebab dia anak lelaki tapi dia boleh layan mak dia macam tu.

“Sebab tu saya rakam dan kongsi di TikTok, tak sangka pula viral. Lagipun saya rakam senyap-senyap,” ujarnya kepada mStar.

Rakaman ini sudah menerima hampir 100,000 tontonan di TikTok.

Mesra disapa Umi, gadis dari Pengadang Baru, Kuala Terengganu itu mengakui turut sebak melihat sifat penyanyang lelaki berkenaan yang disifatkan cukup bertanggungjawab terhadap ibunya.

Jika berkesempatan, dia juga mahu bertemu lelaki itu dan menceritakan mengenai video yang telah dirakamnya itu.

“Rasa seb4k dan terh4ru sebab dia lelaki, jaga mak dia. Jarang sangat anak lelaki jaga mak dia macam apa yang saya nampak ni.
Untung siapa dapat dia. Mak saklt pun dia layan macam tu apatah lagi isteri kan?

“InsyaAllah saya nak sl0w talk dengan tuan yang saya rakam. sebab video dia dah vlral.

“Masa tengok dia, saya cakap dalam hati. Untung siapa dapat dia. Mak saklt pun dia layan macam tu apatah lagi isteri kan?

“Tak semua lelaki dapat buat macam dia buat. Macam saya ni jaga mak saklt juga, tapi saya perempuan rasa n0rmal lah bila kita layan mak kita macam dia layan mak dia tu.

“Sebab dia lelaki, nampak wow, hebat… untung mak dia,” kata Umi lagi.

Dalam pada itu, Umi mengakui keadaan kesihatan ibunya juga beransvr pvlih.

Ibu Umi dimasukkan ke h0spital untuk menjalani pembed4han kaki.

Ibunya yang juga penghldap diabetls baru sahaja menjalani pembed4han untuk merapatkan tul4ng sendl pada kaki dan dimasukkan ke h0spital itu pada 18 November lalu.

Di kesempatan sama, Umi memohon orang ramai agar turut sama mendoakan kesembvhan ibunya serta ibu lelaki tersebut.

Malah, dia juga sempat menitlpkan pesan kepada semua individu agar mencontohi sikap yang dipamerkan lelaki dalam video itu.

“Nasihat saya kepada anak-anak diluar sana, hargailah ibu bapa sementara mereka masih ada di dunia ini.

“Jangan saklti hati mereka dengan perbuatan kita. Moga kisah lelaki itu mampu menjadi inspirasi kepada anak-anak muda semua,” ujarnya mengakhiri bicara.

View this post on Instagram

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2 korang nnti..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini

Sumber:mstar