Suami Tiba-Tiba Menangis Teresak-Esak, Alami Mimpi Menakµtkan Selepas Isteri Jumpa Ustaz Ebit Lew

Seorang wanita bersɛdih kerana suaminya ada wanita lain. Suaminya selalu meny4kitkan hatinya kerana memiliki ramai kawan perempuan yang membuat hatinya terluka.

Paling menyɛdihkan setelah berpɛnat lelah menjaga suami dan anak-anak sehingga dewasa namun suaminya selalu membuatnya s4kit hati dan bersɛdih dengan perangainya.

Si isteri sering menangis dan bµntu kerana tidak tahu lagi apa yang harus dibuat. Dirinya rasa b0doh dan tidak berupaya lagi. Beliau sangat perlukan suaminya dan ayah kepada anak-anaknya.

Namun semakin hari suaminya sudah semakin hilang perasaan kepada dirinya dan keluarga. Malah si isteri dapat rasakan beliau akan dicɛrai dan ditingg4lkan oleh suami tercinta.

Saya cadangkan kepada wanita ini agar yakin kerana semua jalan penyelesaian ada dalam dua rakaat solat dan doa. Setiap hari jika hendak berbuat apa-apa atau ada hajat segeralah tunaikan solat sunat serta minta dan mengadu kepada Allah SWT.

Apabila kita sudah terbiasa meminta kepada Allah SWT dengan yakin maka doa kita sentiasa dikabulkan. Jangan pernah ada rasa syak bahawa Allah SWT tidak mendengar keresahan hati kita.

Insya-Allah bila sudah dapat hakikat ini kita akan terasa jemu dan tidak perlu meminta kepada selain daripada Allah SWT. Sesungguhnya Allah SWT sentiasa ada bila hati kita dapat merasakan cukuplah Allah SWT bagi kita.

Menangis dan merintihlah kepada Allah SWT. Apabila kita mendapat Allah maka segalanya yang kita inginkan Allah SWT akan beri, malah lebih daripada apa yang kita ingini dan fikirkan. Jagalah solat fardu pada awal-awal waktu.

Suatu hari, ditakdirkan oleh Allah SWT ketika suaminya terjaga awal dinihari sebelum waktu Subuh, suaminya men4ngis terɛsak-ɛsak dan meminta maaf kepadanya. Si suami tidak berhenti menangis dan asyik bertanya “Kenapa sayang tinggalkan abang? Sampai hati sayang.”

Berulang kali si suami merayu isterinya. Rupa-rupanya si suami ini telah bermimpi ternampak gambaran isterinya pula yang cur4ng dan jah4t kepadanya. Suaminya telah diberi perasaan yang dirasai oleh isterinya. Suaminya bertaubat dan berubah sepenuhnya.

Ya Allah, si isteri men4ngis sambil bercerita. Benarlah ustaz, “Kita selalu minta selain daripada Allah. Sesungguhnya kita ada nikmat yang paling besar yakni solat dan doa.”

Allah SWT akan selesaikan semua masalah kita dunia dan akhir4t. Terkadang hanya kita yang dɛgil dengan membuat usaha yang lain. Sebenarnya kita telah terlupa bahawa Allah SWT adalah pemilik segalanya.

Sumber (Petikan daripada buku Isteriku Bidadari: 11 Kaedah Membimbing Keluarga, oleh Ustaz Ebit Lew)

Pihak Detik Ini Viral tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosiaI ini. Ianya adalah pandangan peribadi pemilik akaun, segala risiko akibat komen yang disiarkan adalah tanggungjawab pemilik akaun itu sendiri.

Sudah Baca Jangan Lupa Like & Share Yaa.. Terimakasih..

Jom! sertai kami di page terbaru kami, Sila Klik Disini –> Detik Ini Viral Press

Jom join group Ceramah Apa Hari Ini (CAHI), Sama2 Kita Mencari Serta Berkongsi Ilmu… insyaAllah bermanfaat disana.. TQ
Ingin Sertai –> Klik Di Sini