Siapa Sakitk4n Hati Isteri Memang Allah Jadikan Hldupnya Tak Berk4t. Berjaya! Ini Klsah Benar Se0rang Lelaki Bergel4r Suami

Sebab Sakitkan Hati Dan Tak Jujur Pada Isteri Hidup Tak Berkat Rezeki Sempit.

Siapa Sakitkan Hati Isteri Memang Allah Jadikan Hidupnya Tak Berkat. Berjaya! Ini Kisah Benar Seorang Lelaki Bergelar Suami | Sakitkan hati isteri boleh berlaku atas banyak sebab, banyak suami yang berpura-pura buat tak nampak dan tak kisah sebab tak nak panjangkan cerita.

Tapi yang mana masih mencari sebab kena rezeki hubungan lebat, tolonglah baca perkongsian Ebit Lew ini… Malam tadi jumpa dengan kontraktor yang jujur ​​dan rajin. Terkesan dan kagum bila jumpa dalam masa 3 tahun ni.

Rezekinya melimpah ruah berkat kerja keras dan kejujuran. Jujur dalam kerja dan jujur ​​dalam keluarga..Jaga isteri, ibubapa dan jujur ​​… memerlukan kuncinya dalam pekerjaan. Ya Allah… .kaulah segalanya ..

Subhanallah, lawa rumah. Cantiknya..yerlah kontraktor..buat sendiri jer .. Dia ucap terima kaseh pada saya. Kerana baru dia siapkan 3 projek besar. Berjuta nilainya .. Dia ucap terima kasih pada saya kerana ramai kawan-kawan fb ustaz beri projek padanya.

Jawab saya, itu semua dari Allah selagi kita jujur ​​dan beri yang terbaik kerana Allah. Semuanya cuma diperlukan bila kita buat kerana Allah .. saya takkan cerita pada orang jika kerjanya teruk, tak jujur ​​dan pilih. Yang gerakkan hati untuk menulis pun Allah.

Bila berbual dia tak lekang menyebut isterinya. Dia kata hari ini dia lepas solat tak pernah tinggal doakan ibubapa, ibubapa mertua dan isteri. Ramai orang hidup jadi kelam kabut.

Bila tanya rupanya tak sempat berdoa. Solat pun tak..bagaimana harapkan rezeki jika tidak sujud pada pemberi rezeki. Seterusnya katanya saya mendapat doa isteri.

Isterinya yang selalu mendoakannya. Saya tahu rezeki saya kerana Allah sayang isteri saya. Rezeki anak-anak. Saya jaga hatinya. Saya jujur ​​padanya.

Saya tahu dia memang begitu. Dia selalu khidmat mak ayah mertua ke sana sini. Katanya pada saya, betul kata ustaz..siapa sakitkan hati isteri memang Allah jadikan hidupnya tak berkat. Berjaya. Kerana wanita yakni isteri siang malam uruskan keluarga..mereka amanah dan anugerah Allah.

Saya pun panggil isteri saya. Bidadari Isteriku. Saya baca buku isteriku Bidadari tu dari kulit sampai kulit. Saya dah ulang 5 kali ustaz..benar-benar menusuk kalbu. Saya cuba amalkan setiap bayi.

Saya beli dan hadiah pada kawan-kawan kontraktor yang lain. Saya kata baca buku ini rezeki bukan tentang pandai cari duit. Tapi jadi hamba Allah yang baik dan sayangi keluarga..jujur ​​pada isteri. Jujur pada orang kita sayang.

Ramai orang ingat, duit cuma bekerja siang malam. Ramai orang ingat rezeki bila pandai, cantik, glamor. Ramai orang terlupa ada orang mempunyai semua tapi dicabut bahagia dalam hidupnya. Dia tak tahu erti syukur. Ada isteri tak hargai. Ada anak tak dipandang. Ada ibubapa tidak dihormati.

Hakikatnya semua dari Allah. Allah beri bila kita buat baik pada isteri buat baik pada mak ayah dan semua. Bagaimana kita melayani yang dibumi. Begitulah kita dikasihi dan disayangi Allah

Sumber ustaz -ebit lew / karteldakwah Melalui Mediaportal

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu puasa korang nnti..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini