Semua Orang Cuba Pjuk B4yi Ini Tetapi Ggal, Sekali Nurse Ini Tunjuk ‘Skill’ Sampai Diam Terus B4by Itu

Seorang jururwat terpksa menjadi ‘buai bergerak’ gara-gara pesakltnya yang masih kecil itu tidak berhenti menangls walaupun hampir semua staff jururwat cuba untuk memjuknya namun tidak berhasil.

Nurse jadi bu4i bergerak pjuk si kecil

Menerusi video yang dimuat naik oleh Syeera di akaun Tikt0k, kelihatan rakannya sedang mend0doi salah seorang b4yi yang tidak henti menangls. Jururwat yang bernama Fida itu kelihatan bersungguh-sungguh bergerak ke kiri dan kanan bagi ‘menenangkan’ kanak-kanak itu

Patient ni menangls tak berhenti. Semua staff pjuk tak jalan. Selain buat kerja-kerja ppk, kerja kami mengasvh budak.

Bayi itu bagaimanapun berhenti menangls selang beberapa minit selepas did0doi. Video yang mendapat lebih 70 ribu tanda suka itu menerima perhatian netlzen yang rata-rata memujl usaha jururwat yang bersunggguh-sungguh memberikan yang terbaik untuk pesaklt

Giglh nurse dod0ikan

‘Dia nak ajak misi bersenam tu’

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata warganet memujk tindakan nurse berkenaan kerana masih bersabar memjuk si kecil itu. Malah ada juga di antara mereka yang bersel0roh mengatakan bahawa kanak-kanak berkenaan ingin mengajaknya bersenam.

VIDEO:-

Sumber : syeera_94 Via OhBulan

10 cara hentlkan tanglsan b4yi
TANGlSAN b4yi tanpa menglra masa benar-benar membuatkan ibu bapa rasa tertek4n. Bukan sahaja mereka malah orang sekeliling juga rasa tidak selesa lebih-lebih lagi kalau tanglsan si kecil itu kuat.

Tambahan lagi, ia berlaku pada awal pagi ketika masing-masing lena diul!t mimpi.

Sebagai ibu bapa, kita wajib ambil tahu apakah sebab-sebab yang mendor0ng b4yi kerap menangls? Seterusnya, ambil langkah yang sewajarnya agar tanglsan itu dapat dihentikan.

Dalam Tip Famili kali ini, Famili Femina kongsikan 10 cara signiflkan buat ibu bapa untuk meredakan b4yi daripada terus mengalirkan air m4ta.

1) Buat urvtan

Urut b4yi secara perlahan-lahan dan penuh kasih sayang pada bahagian kaki dan badannya tatkala si kecil mula menangls. Cara itu mungkin boleh meredakan tanglsannya.

2) Hirup ud4ra segar

Sesekali bawa byi keluar untuk menikmati udara segar. Contohnya, bawa pusing di sekitar kediaman dan taman permainan berdekatan rumah anda.

3) Mandikan dengan air suam atau hngat

Ketika byi menangls, cuba legakan tanglsannya dengan menjlrus air hngat atau suam pada badannya. Mungkin dengan cara mandian sebegitu boleh menghentikan tanglsannya.

4) Wujudkan suasana bising

Suasana yang sunyi mungkin membuatkan byi menangls. Jadi, cuba wujudkan suasana bising dalam rumah melalui bunyi pengerlng rambut, vakum, penglsar dan sebagainya.

5) Pelvk atau bedvng

Bila byi menangls, pelvk dan d4kap dengan penuh kasih sayang sambil menepvk-nepvk pahanya. Jika masih menangls, cuba bedvng kerana si comel mungkin merasa lebih selesa.

6) Letak jari ke mvlut

Jika b4yi tidak berhenti menangls, cuba letak jari anda ke mlutnya. Sebelum itu, pastikan jari anda bersih. Pun begitu, jangan lakukan cara itu sebagai amalan harian.

7) Bawa menaiki kenderaan

Ada segelintir b4yi akan berhenti menangls tatkala dibawa menaiki kenderaan. B4yi akan rasa gembira hingga tertidur seolah-oleh berada dalam buaian.

8) Pasang muzik

Cuba mainkan muzik lembut yang mendamaikan ketika b4yi menangls. Mungkin alunan muzik akan memberi ketenangan kepadanya sekali gus berhenti menangls.

9) Tepvk badannya selalu

Segelintir b4yi sebenarnya perlukan perhatian disebabkan itu si kecil menangls. Cuba tepvk bahagian badannya sambil berselawat atau menyanyi lagu kanak-kanak anda sewaktu kecil.

10) Dod0ikan

Dodoi bayi atau gerakkan bvaiannya sebagai tanda anda berada di sisinya ketika itu. B4yi selalunya menangls bila tiada ibu atau bapa di sisinya.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

Sumber:fuh