“Sekolah nak buka, bis̷ing.. bawa anak cuti berpusu2 okey pula..”

Pengarah dan penerbit, Michael Ang sememangnya terkenal dengan mulut lantang yang bukan sahaja menyuarakan pandangan mengenai rakan artis, bahkan termasuk isu semasa di media soslal.

Terbaharu, dia yang mesra disapa Mike mengucapkan Selamat Hari Malaysia kepada pengikutnya di laman Instagram selain mempersoalkan mengenai mentaliti segelintir masyarakat terhadap situasi ketika ini.

Menurut pengarah drama Perempuan Tanpa D0sa itu, ramai golongan ibu bapa tdak berpuas hati apabila Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) mengumumkan tarikh pembukaan sekolah kerana risau akan keselamatan anak-anak berikutan pandemlkC0vldl9.

Namun dalam masa sama, segelintir mereka berpusu-pusu keluar membawa keluarga beriadah di kawasan air terjvn, pantai serta beberapa lokasi lain berikutan kel0nggaran Fasa 2 Pelan Pemulihan Negara (PPN).

“Selamat Hari Malaysia. Tapi layak ke kita sambut?

“Tak faham mentaliti sesetengah rkyat Malaysia. Bila sekolah nak buka, ibu bapa bising pasal tu dan ni, pasal keselamatan anak.

“Bila kerjaan bagi kel0nggaran, kau orang boleh pula bawa anak-anak pergi air terjun, bercuti dan berkelah berpusu-pusu. Tk t4kut pula pasal anak-anak kau orang.

“Tolong fahamkan aku pasal apa kau orang fikir dan nak? Satu lagi, tempat awam bkan tong sampah kau orang, jangan jadi samph masyarakat ya!” luahnya hari ini.

Menerusi ruangan komen, warganet memberikan pelbagai re4ksi masing-masing berhubung perkara tersebut. Mereka hairan terdapat ibu bapa sanggup ‘mempert4ruhkan’ ny4wa untuk ke lokasi yang ses4k dengan pengunjung, sedangkan di sekolah lebih teratur mengikut prosedur operasi standard (S0P).

Namun begitu, ada juga warganet berpendapat bahawa tidak semua ibu bapa bersikap ‘menggelupar’ untuk keluar ke tempat awam kerana masih bimbang akan jangkitan wabak berkenaan.

Kalau budak pergi sekolah, takde la ibu bapa nak melancong

Semua salah.. tak tahu la mana betul

Jangkit masa melancong, kang tvduh dari sekolah

Tapi tak semua la macam tu…

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2 korang nnti..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini

Sumber : ohmymedia Via dedah