Sebak Baca Tentang Kisah Lelaki OKU Berniaga Kecilan, Ayah Pula Baru Disahkan Kan$er

Perk0ngsian di Twitter baru-baru ini tentang kisah hidup seorang lelaki di Miri, Sarawak mengundang sebak dan simpati ramai warganet. Tweet yang telah mendapat lebih 11,000 retweets itu adalah tentang Encik Sabrie yang berniaga kecil-kecilan demi menampung keluarga serta kos rawa.tannya.

Nak Tol0ng Orang Tukar Tayar, Kena Lang.gar Dari Belakang

Ketika dihubungi, Encik Sabrie berk0ngsi kepada Lobak Merah tentang nasib yang menimpanya 5 tahun lepas. Katanya, ketika kejadian dia baru pulang dari kerja dan ingin membantu seorang individu menukar tayar kereta di tepi jalan.

Namun, waktu membuka but kereta Encik Sabrie telah dilang.gar oleh sebuah lori dari arah belakang. Kema.langan itu membuatkannya cede.ra pa.rah hingga kakinya terpaksa dipot0ng.

Menurut doktor, saraf kakinya sudah ma.ti disebabkan itu ia tidak dapat disambung semula. Bukan itu saja, akibat kema.langan tersebut juga sehingga kini berasa sak!t ter0k di bahagian kepala yang berulang.

Kena Operate Tapi Tangguh Sebab Anak-anak

Kata bapa kepada 3 anak itu, dia memang patut jalani pembe.dahan disebabkan sak!t di kepalanya itu. Doktor memaklumkan ris!ko 50/50. 50% sembuh manakala 50% lagi ris!ko jangk!tan yang boleh membawa kema.tian.

Memikirkan anak-anaknya yang masih kecil berusia 6 tahun, 4 tahun dan 2 tahun itu, Encik Sabrie tangguhkan saja pembe.dahan dan tanggung kesak!tan tersebut.

Berniaga Kecil-kecilan, Bapa Disahkan Kan.ser

Kerana status OKU Encik Sabrie sukar mendapat kerja apatah lagi dengan kesak!tan yang masih dialaminya itu. Jadi dia hanya berniaga kecil-kecilan menjual ikan terubuk masin, peria crispy popia nestum dan popia serunding. Kos kehidupannya sekeluarga dan kos rawatannya dibayar dengan hasil jualan itu.

Baru-baru ini, bapanya pula disahkan mengh!dap kan.ser usus dan sedang menunggu keputusan doktor tentang tahap kan.ser tersebut. Difahamkan, bapanya dijaga oleh adik Encik Sabrie kerana keadaan tidak mengizinkannya untuk menjaga bapanya di rumah.

Perk0ngsian di Twitter itu menarik perhatian ramai warganet yang bersimpati dengan Encik Sabrie serta keluarganya. Ramai yang berniat ingin membeli untuk membantu dan ada juga yang bertanya tentang lokasinya.

Jika anda ingin hulurkan sumbangan atau bantuan boleh hubungi Encik Sabrie di talian 012-8087457 atau di alamat Lot 8426 Taman Permai (RPR2) Jalan Dato Permaisuri, Bandar Baru Permyjaya, 98000 Miri, Sarawak.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2 korang nnti..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini

Sumber & foto dipetik dari Lobak Merah, Twitter Via Mytv Viral