“Saya pernah berdepan dengan orang geI4ndangan saya tahu mereka macam mana” – Erma Fatima Tak Rasa Cara Carl Samsudin Bl4DAP

Dalam kekec0han lsv usahawan yang dilabelkan bi4dap kepada gel4ndangan warga emas baru-baru ini sehinggakan ramai pihak buka mulut meneg0r sikapnya, lain pula dengan pengarah Erma Fatima.

Menurut mStar, Erma dah berulang kali menonton video itu dan bagi pendapatnya adalah tiada apa-apa yang menunjukkan lnfluencer yang dikenali sebagai Carl Samsudin itu bladap.

Tak nampak dia biad4b atau kurang aj4r.

View this post on Instagram

A post shared by ermafatima (@ermafatima)

Kata Erma lagi, sebagai seorang yang pernah berhadapan dengan geI4ndangan bermas4Iah, Erma anggap mereka perlu diberikan satu teg0ran ker4s untuk ubah nasib hidup mereka.

“Saya bukan setuju dengan tind4kan dia tapi saya tak nampak dia bi4dab atau kur4ng ajar. Lain lah kalau dia guna perkataan kes4t atau ksar. Saya tengok dalam video itu berulang kali sebelum nak beri k0men.”.

Bagi Erma, itu adalah cara dia beri m0tivasi kepada golongan geIndangan terutama anak muda.

“Dia hanya jadikan pakcik itu sebagai contoh untuk anak-anak muda yang memilih untuk menjadi geIndangan. Saya faham pakcik itu orang tua dan mungkin cara individu itu ada kasar sikit. Tapi saya melihat dia sebagai seorang lntang dan tegas.”

Memandangkan pernah berhadapan dengan golongan seperti ini, Erma Fatima juga mengatakan bahawa ada kalanya nak beri m0tivasi kepada orang geIandangan ini memang ‘tak jalan’ kalau cakap dengan cara lembut.

“Saya pernah berdepan dengan orang geIndangan, jadi saya tahu perangai mereka macam mana.”

Oleh sebab itu, pelakon Mak Cun ini berharap agar net!zen tidak hanya menonton video itu daripada satu sisi sahaja tanpa menilai perkara lain.

“Individu itu hanya untuk beri m0tivasi agar anak-anak boleh mengub4h nasib tanpa perlu memilih menjadi geIndangan. Kita tak boleh hanya melihat pakcik itu sahaja, kalau anda tengok video itu betul-betul, ada ramai anak-anak muda geI4ndangan di situ. Ramai anak muda memilih untuk jadi geIndangan.”

“Sedangkan mereka boleh bekerja tapi pemaIas. Mungkin orang melihat individu itu muda dan tiada adab bercakap dengan orang tua seperi itu, tapi itulah cara orang beri m0tivasi.”

“Netizen hanya nampak individu itu kur4ng ajar tapi kita tak berada di situ dan tak tahu perangai sebenar segelintir geIndangan macam mana…Ada yang peng0tor dan pemaIas.”

Untuk rek0d, sejak semalam vir4l satu video seorang individu memberikan taklimat dan m0tivasi kepada orang geI4ndangan, video itu jadi tumpuan dan mengund4ng kritlkan netlzen kerana cara lelaki itu mempers0al kisah Iampau seorang geIandangan warga emas yang dianggap bi4dap.

Sumber LM

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2 korang nnti..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini