Satu Keluarga Berbangsa Cina Ambil Keputusan Untuk Peluk Islam, Ramai Yang Kagum Dengan Keputusan Keluarga Ini

Bukan satu perkara yang mudah untuk seseorang itu mengubah agama dan kepercayaan mereka melainkan mereka telah benar-benar bersedia dan memahami. Satu keluarga berbangsa Cina mengambil keputµsan untuk memeluk agama Islam.

Menurut laman FB Muallaf Rawang, saudara baru tersebut bernama Muhamad Khalid Marcus Wong dan keluarganya telah memeluk Islam di pejabat agama Selayang dengan bantuan ustaz Amir Ng.

“Alhamdulillah, sudah setahun lebih beliau dan sekeluarga telah mengambil keputµsan untuk peluk Islam dan mendekatkan diri kepada Islam” tulisnya.

Difahamkan, Khalid sekeluarga yang lahir bukan beragama Islam amat tertarik dan sentiasa mencari pengertian Islam dalam agama.

“Makcik tu beritahu anak kami comel dan tenang sekali wajahnya. Dia tanya apa nama anak kami. Kami beritahu belum lagi diberikan nama sebab baru lahir tiga hari.

“Makcik tu mencadangkan untuk menamakan anak kami Siti Khadijah. Saya kemudian beritahu yang kami bukan Islam ketika itu, dan rasanya dia pun boleh tahu,” katanya yang menetap di Kajang, Selangor.

Peristiwa tersebut turut dik0ngsikan dalam pertemuan pertamanya bersama Ustaz Amir sebelum memeluk Islam, dan dia kemudian dimaklumkan bahawa Siti Khadijah adalah nama isteri Nabi Muhammad SAW.

“Tiga bulan lalu saya namakan anak saya Caynice. Tapi kini saya menamakan namanya Siti Khadijah, sebagaimana yang dicadangkan oleh makcik itu,” tambahnya.

Menurut Muhammad Khalid, Islam bukan sesuatu yang baharu baginya kerana sejak kecil dia rapat dengan rakan-rakan Muslim.

“Kampung nenek saya di Port Dickson, Negeri Sembilan, kawasan Cina, tapi sebelah kampung ramai Melayu. Jadi, saya ada ramai kawan beragama Islam.

“Semoga mereka sekeluarga dirahmati dan diberkati oleh Allah. Teruskan perjuangan dan sentiasa beristiqomah ke arah kebaikan dan jalan diredhai Allah SWT,” ujarnya.

Sumber FB Muallaf Rawang

Pihak Detik Ini Viral tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosiaI ini. Ianya adalah pandangan peribadi pemilik akaun, segala risiko akibat komen yang disiarkan adalah tanggungjawab pemilik akaun itu sendiri.

Sudah Baca Jangan Lupa Like & Share Yaa.. Terimakasih..

Jom! sertai kami di page terbaru kami, Sila Klik Disini –> Detik Ini Viral Press

Jom join group Ceramah Apa Hari Ini (CAHI), Sama2 Kita Mencari Serta Berkongsi Ilmu… insyaAllah bermanfaat disana.. TQ
Ingin Sertai –> Klik Di Sini