“Sampai hati buat ank kami mcm ni” – Bapa Sedlh Pmp4san 2.3 Juta Ank Masih Belum Dapat Sejak 2020

KUALA LUMPUR – Pasangan suami isteri yang mempunyai seorang anak keIvmpuhan s4raf 0tak yang berpvnca daripada kecvaian hspital, meminta perhatian Perdna Mnteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin untuk menyelesaikan mas4Iah dihadapinya.

Fazli Suboh, bekas angg0ta Tent3ra Udara Diraja Malaysia (TUDM) berkata, beliau cuba menghubungi Muhyiddin termasuk mengvtuskan surat dua minggu lalu.

In bertujuan untuk memaklumkan k3s s4mannya terhadap Kemnterian Kesihatan (KKM) dan Ker4jaan Malaysia.

Bagaimanapun, sehingga kini, beliau beIum menerima pmp4san itu sebabkan KKM dan Kerjaan Malaysia membawa k3s tersebut di Mhk4mah Rayvan.

Dan k3s tersebut tergntvng sehingga sekarang.

Sampai Hati Buat Macam ni

Ker4jaan Patut Jngan Tanggvhkan

Kan keluarga tu dah menang.…

Lepas satu, satu kerjaan tek4n rkyat

Semoga urusan sentiasa dipermudahkan

Sudah Puas Berusaha

“Saya sudah menang di peringkat Mhkmah Tinggi pada 14 Januari 2020 dengan jumlah pmp4san yang disebutkan oleh hakim sebanyak RM2.3 juta.

Yang mana haklm sebut pmp4san itu diberi hak sepenuhnya kepada saya dan isteri untuk menguruskan anak saya.

“Saya tldak pernah melantik mana-mana wakil untuk menguruskan duit ini.

Jadi, saya tetap berpegang kepada keputusan Mhkmah Tinggi, namun apa yang terjadi.

Selepas itu, KKM dan Kerjaan Malaysia mengh3ret k3s ini ke Mhkmah Ryuan.

“Saya tidak kisah, saya ikut undng-undng sebab itu hak mereka dan mana-mana pihak yang k4Iah di mhkm4h akan ke Mhkmah Ryvan.

Tapi bukanlah bila dibawa ke mhkmah rayvan itu, k3s ditvnda dan ditvnda,” katanya ketika ditemui di Ampang, di sini, hari ini.

Turut hadir pada perjumpaan itu, Preslden Pertubuhan Martabat Jalinan Mihibbah Malaysia (MJMM), Abdul Rani KuIup.

Menurut Fazli yang merupakan bekas juruteknik TUDM, dia dan isteri, Umi Al-Khair Fatimah Idris mengharapkan pmp4san itu bagi mendapatkan rwatan terbaik untuk anaknya, Nur Damia Lutfiah, yang kini berusia 12 tahun.

“Pmpasan ini untuk kehidupan anak saya, untuk kehidupan jangka panjangnya yang tldak tahu apa kesudahannya.

Tengok, tvIng belakangnya sudah bngk0k, tvIng pnggvngnya dah keluar.

“Saya bapa, kalau saya tak pejvangkan nasib anak saya, siapa lagi nak buat? M4ta saya, h4ti saya hari-hari melihat keadaannya.

“Saya minta Perdna Mnteri beri perhatian serius terhadap k3s ini. Kami dah cuba berhubung dengannya.

Tolonglah Tan Sri. Undng-undng ini sudah sangat tidak adil kepada anak kami,” katanya.

Fazli, selepas t4mat perkhidmatan dengan TUDM, bekerja sebagai juruteknlk pes4wat MAS, tetapi berhenti kerana mahu menjaga dan memberi perhatian lebih kepada Nur Damia.

Umi Al-Khair Fatimah pula selepas 12 tahun berkhidmat dengan P0Iis Diraja Malaysia (PDRM), turut berhentl kerja kerana hendak memberi sepenuh perhatian kepada anaknya yang terI4ntar.

Bagaimanapun, menurut Fazli, dia sedlh dan kec3wa kerana PDRM tldak memberi walau sedikit imbvhan pun kepada isterinya sebagai saguhati untuk mering4nkan beb4n mereka berdua yang sudah tldak lagi bekerja.

“Saya bekas angg0ta tentera, isteri bekas angg0ta poIis. Kami berdua pernah berkhidmat untuk negara.

Kenapa kami dilyan macam ini. kenapa anak saya diperIakukan macam ini.

“Saya pula pernah mengharvm nama Malaysia ketika dihantar dalam 0perasi mencari myat dan menyeIamat mngsa tsvnami di Acheh,” katanya.

Tonton Video:

Sumber : MG / eratv

kredit: Asasberita

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2 korang nnti..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini