Pernah Disihlr ketika produk laris – “Paling sak1t waktu mata kail keluar tapi tak ada dar4h”

Aida Suriyanti Abdullah, 33, bukan sahaja kesihatan dirinya terg4nggu, malah dia turut berhadapan per1stiwa mist1k seperti bisikan jah4t yang menyuruhnya melakukan perkara bukan-bukan.

Mesra disapa Mekda, ibu kepada seorang cahaya mata itu mengakui sudah berub4t di serata negeri dan kini keadannnya beransur pul1h.

“Saya kena pada tahun 2017. Waktu tu perniagaan j4mu saya tengah laris. Tiba-tiba pada suatu hari, saya nak angkat botol produk pun tak boleh.

“Kemudian mak suruh balik kampung jumpa ustaz. Makin hari makin tervk. Saya dengar bisikan di telinga suruh tik4m suami, camp4k anak dan sebagainya.

“Saya berub4t di Kedah, Kuala Lumpur dan Perak. Sekarang dah OK sikit. Walaupun dalam tempoh itu em0si saya tak st4bil macam orang g1la, saya tetap berniaga,” ujarnya yang menetap di Putrajaya.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

Mekda berkata dia melalui det1k h1tam apabila pelbagai barangan dikelvarkan daripada tubuhnya sewaktu menjalani rawat4n altenatif dengan peng4mal perub4tan tradisional.

Malah, dia turut berk0ngsi video-video sekitar proses raw4tan itu menerusi media sosial untuk memberi peringatan kepada orang ramai mengenai kewujudan sihir.

“Pakv, m4ta kail, miang bulvh keluar di bahagian kaki. Kemudian ustaz pernah keluarkan duit siling dan tanah bvsuk melalui bahagian belakang tubuh saya. Katanya tanah kubur.

“Waktu dia tarik, badan rasa pan4s. Paling sak1t waktu keluar mata k4il di kaki saya. Ibaratnya saya menj3rit sampai satu taman boleh dengar. Tapi tak ada d4rah yang keluar,” dakwanya lagi.

Dalam tempoh menerima raw4tan itu, Mekda turut melakukan penghijr4han dan mula mengenakan niqab.

Menurutnya lagi, dia reda diuji begitu dan menganggap ia sebagai satu teguran Allah.

“Saya sentiasa fikir positif. Saya pun dah maafkan sesiapa yang hantar sih1r kepada saya. Mungkin saya lvpa diri masa produk tengah naik, jadi Allah nak tegur saya.

“Yang penting jangan tinggalkan amalan kita. Saya juga terharu dengan sokongan suami. Selain itu, saya terharu apabila netizen bagi sokongan di media sosial,” ujarnya lagi.

Menurut Mekda, dia dan suami, Muhamad Rizuwan Khalin, 35, berkahwin pada tahun 2016 dan dikurniakan seorang cahaya mata perempuan berusia empat tahun.

“Semoga Allah beri hati yang baharu pada dia untuk dia bertaubat dan mulakan kehidupan yang baru. Tiada sedikit dendam pun dihati saya,” ujarnya lagi.

Sumber: sumber / videoviral

kalau sudi Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu puasa korang nnti..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini

Mohon Subscribe Channel Nasihat Ustaz, Semoga Ada Amalan Kita Untuk Hari Ini, Jom Buat Saham Untuk Akhirat