Pernah Disel4matkan Oleh Cikgu Dari Bapa Tiri, Tiba2 Pelajar Ini Hantar Mesej Buat Cikgunya TERDlAM

Cikgu Mohd Fadli Salleh adalah cikgu yag tidak lain dan sememangnya popular di media sosial di platform Facebook. Sesiapa yang mendapat akaun dia mesti selalu terbaca kisah-kisah menarik dan juga sumbang bakti yang dicurahkannya kepada masyarakat berbilang kaum

Baru-baru ini, satu perkongsian Mohd Fadli Salleh di Facebook beliau yang mencuri perhatian ramai yang meraih belasan tanda suka dan beratus ‘berkongsi’ mengenai seorang ‘anak perempuan’ beliau.

“Terima kasih dari salah seorang ‘anak perempuan’ aku sebentar tadi.”

Menerusi perkongsian terbaru itu, cikgu Fadli menggunakannaik tangkap layar pesanan aplikasi Whatsapp yang dihantar salah seorang pelajar dia.

Cikgu Fadli berkata, pelajar tersebut mempunyai kisah kisah penuh yang pernah dicabu oleh bapa tirinya sehingga pelajarannya terjejas teruk.

Dah setahun rupanya anak ini di bawah jagaan aku. Ingat pula dia hari pertama aku jumpa dan bantu dia tu. Orang perempuan kalau dengan tarikh ni memang power kan?

Anak ni aku selamatkan dari dicabuI oleh ayah tirinya, tersepit dan terhimpit di rumah sendiri. Pelajaran merosot, penggunaan sangat teruk. Sedangkan dia pelajar harapan sekolah.

Aku cari dan heret dia keluar dari dunia ne-raka itu. Aku letakkan di tempat selamat di bawah pemantauan aku selalu. Setiap bulan saya akan jumpa dan tanya khabar berita. Mengirim duit belanja, persediaan menyediakan makanan, memerlukan apa sahaja keperluan.

Apa pun, didoakan anak ini berjaya dunia akhirat. Anak ni bakal peperiksaan SPM 2020 ni. InsyaAllah otaknya sangat cerdas dan bijak sungguh budaknya.

Kisah hitam yang perit, kesusahan hidup yang menghimpit, sejarah siIam yang menghantui, kini tiada lagi. Aku jaga sungguh-sungguh macam jaga anak sendiri.

InsyaAllah budak ini akan menjadi seseorang pada masa akan datang. Dan masa tu dengan bangga aku akan berkata,

Ini anak saya. Yang pernah hilang arah tuju, yang pernah buntu, yang hilang semangat untuk hidup dulu kini di sini dia. Kini sudah berjaya dan memberi manfaat pada orang lain pula. Cikgu bangga dengan kamu ”.

Saya tahu, suatu hari nanti saya akan ungkapkan ayat itu. Saya tahu. Dan saya yakin.

Kaedah adalah pesanan pesanan yang dihantar pelajar itu.

”Assalamualaikum cikgu, hari ini tarikh 12 Februari 2021 genap setahun cikgu bersama dengan saya, bantu saya. Tahun lepas tarikh ini pertama kali cikgu jumpa saya untuk menghulurkan bantuan.

“Takde apa yang saya nak cakap selain berterima kasih atas segala pertolongan cikgu. Banyak jasa cikgu dan saya takkan pernah lupakan cikgu.

“Saya minta maaf kalau selama setahun saya kenal dengan cikgu saya ada buat cikgu mrah, terasa hati atau sebagainya. Cikgu selalu ada dalam doa saya..semoga cikgi dipanjangkan umur, dilimpahkan rezeki.

Terima kasih tak terhingga juga sebab cikgu banyak tolong keluarga saya ..

“Memang saya tak mampu nak balas jasa cikgu tapi saya janji dengan diri saya. InsyaAllah saya akan jadi orang yang berjaya dan membantu orang susah lain juga suatu hari nanti.

“Saya minta cikgu halalkan semua makan minum saya semuanya lah, nanti habis SPM saya kerja setiap bulan saya pulak belanja cikgu okay ..

“Saya anggap cikgu dah macam ayah saya sendiri dah. Rasa macam ada hero dalam hidup sekarang .. sebelum ni tengok orang lain je ada ayah, sedih plak .. saya sayang cikgu!

Kredit: Cikgu Mohd Fadli Salleh / Sgempak

Jom sama2 sertai group ni .. Khas untuk sama2 kita kongsi menu masing2 korang nnti..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Sertai -> Klik Disini