Pakcik lni Gigih ToIak Basikal Jual Aiskrim KeliIing Kawasan, Tergaman Bila PeIanggan Datang Semula Bagi Sµmbangan

Pada zaman sekarang, antara golongan yang paling terkesan adalah peniaga-peniaga kecil yang pendapatan mereka tidak menentu disebabkan tiada duit untuk meniaga ataupun kekurangan pelanggan yang datang membeli. Oleh itu, tiada saIahnya jika kita semua saling bantu-membantu untuk ‘support’ peniaga-peniaga seperti ini dengan membeli barangan jualan mereka.

Baru-baru ini tular perkongsian seorang lelaki yang menceritakan kisah seorang pakcik penjuaI aiskrim. Dia ternampak seorang pakcik gigih berjalan sambil menolak basikal untuk menjual aiskrim mengelilingi kawasan dalam cuaca panas terik.

Hati siapa yang tidak tersentuh jika melihat seorang warga emas gigih memerah kudrat menolak basikal kesana kemari demi mencari rezeki.

Keadaan tersebut membuatkan lelaki ini tersentuh dan dia pun pergi berjumpa dengan pakcik tersebut untuk membeli aiskrim yang dijualnya.

Video perkongsian lelaki itu yang dikenali sebagai fayadgojesz di aplikasi TikT0k menjadi tular hingga mendapat ratusan ribu tontonan.

Susulan daripada itu, ramai netizen yang menyatakan hasrat mereka untuk membantu dan memberikan sumbangan kepada pakcik aiskrim tersebut.

Dipendekan cerita, lelaki ini pun mengumpulkan beberapa sumb4ngan orang ramai dan pergi berjumpa semula dengan pakcik penjual aiskrim tersebut.

VIDEO 1: Klik disini untuk tonton

VIDEO 2: Klik Disini untuk tonton

Pakcik tersebut kelihatan tergaman apabila disapa dan diberikan sampul duit kepadanya. Dalam kapsyen yang ditinggalkan oleh @fayadgojez, dia mendoakan agar pakcik itu terus dimurahkan rezeki dan memberitahu sumb4ngan berkenaan adalah dari followers di aplikasi TikTok yang sudi berkongsikan sedikit rezeki buat pakcik tersebut.

Di ruangan komen, rata-rata netizen mengucapkan terima kasih kepada Fayad dan mereka yang bermurah hati menghulurkan sumbangan dan mereka juga mendoakan agar pakcik penjual aiskrim itu akan terus dimurahkan rezeki.

Kredit Mediaportal

Pihak Detik Ini Viral tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosiaI ini. Ianya adalah pandangan peribadi pemilik akaun, segala risiko akibat komen yang disiarkan adalah tanggungjawab pemilik akaun itu sendiri.

Sudah Baca Jangan Lupa Like & Share Yaa.. Terimakasih..

Jom! sertai kami di page terbaru kami, Sila Klik Disini –> Detik Ini Viral Press

Jom join group Ceramah Apa Hari Ini (CAHI), Sama2 Kita Mencari Serta Berkongsi Ilmu… insyaAllah bermanfaat disana.. TQ
Ingin Sertai –> Klik Di Sini