Tular Vide0 Harga N̷asi C̷ampur Y̷ang T̷ak Masuk Ak̷al Ini, Buat R̷amai Tak Perc̷aya

PETALING JAYA – Jika sebelum ini tular beberapa harga makanan melibatkan sotong dan sayur kailan ikan masin, kini tular pula harga makanan bagi nasi campur yang turut disifatkan terlalu mahal.

Perkara itu tular didalam media sosial sejak semalam selepas satu klip video dimuat naik oleh RaidAfiqz memaparkan resit beserta makanan yang diambil.

Berdasarkan klip video berdurasi 27 saat itu, kelihatan beberapa orang sedang menikmati makanan tengah hari dipercayai nasi campur di sebuah kedai makan, namun lokasi keja.dian tidak dapat dikenal pasti.

Apa yang mengejutkan, harga bagi makanan yang diambil kesemuanya melebihi RM 10 sehingga mencecah RM 23 untuk satu hidangan.

Meninjau di ruangan komen mendapati rata-rata orang ramai turut menyifatkan harga yang diberikan oleh peniaga tersebut adalah terlalu mahal dan tidak patut.

“Pandai tauke kedai cari makan, Allahuakbar terharu dan kesian pada mereka sebab boleh pokai makan kedai macam ini,” .

“Ya ampun mahalnya, di Sungai Petani ada kedai yang saya pergi makan sepinggan RM 9 pun dah rasa mahal,” .

“Weh ikan keli sekor dengan sayur sesenduk RM 11.50. Betul-betul naik harga tu,” .

Antara Reaksi Orang Ramai
-Tip makan kedai ambil nasi ayam atau ikan sayur, jgn ambil lauk yg dipo.tong2 contoh daging hati paru sotong udang dan seangkatannya. Sebab kita blh tanya ca.shier harga nasi putih sepinggan brp rm ayam seketul brp rm sayur 1 senduk brp rm nasihat ikhlas dari tokey restoren biasa2 aje.

-Hahahha skrng suma mhal lah laki ak beli lauk siap masak 2 jenis lauk tu pon mangkuk kecik je dah RM 15 hahahah.

-Kita kena beralih ke fasa seterusnya.Pergi kerja bawak bekal bangun awal siapkan nasik telor dadar curah kicap masuk tapawere pun cukup air kosong satu botol dah jgn ikut org p.olitik yg kaya raya dia tk pandang kita pun.

Alamak knpe murah sgt tuan kedai cas klau mcm nie terlalu ramai rakyat malaysia nk mkn kedai tuan murah nya lah nk g haji balik ary tuan kedai nie.

Video:

Nk mkn kena taw lauk pauk jgn main be.lasah ja buat kiraan poket sndri ngn belagak nk ketam udang sotong bagai makan yg set tu jimat ikn keli bkar kuah gulai nasi putih ulam cabai segelas sirap rm 7.

Kredit : Kosmo

Sudah Baca Jangan Lupa Like & Share Yaa.. Terimakasih..

Jom join group Ceramah Apa Hari Ini (CAHI) , Sama2 Kita Mencari Serta Berkongsi Ilmu… insyaAllah bermanfaat disana.. TQ
Ingin Sertai –> Klik Di Sini