KenaI Dari Tingkat̷an 1, Lelaki Ini Kongsi Cerita Kahwin Dengan Cikgu Sendiri Lepas Ambil ResuIt SPM

Jodoh tidak mengenal usia merupakan perumpamaan yang sesuai buat pasangan ini. Memang tidak dinafikan bahawa setiap perjalanan cinta seseorang itu berbeza. Siapa sangka seorang pelajar berjodoh dengan cikgunya sendiri.

Jarak umur 14 tahun bukan penghalang

Walaupun jarak umur mereka 14 tahun, namun ianya bukan penghaIang untuk lelaki berkenaan berkahwin dengan gurunya itu malah berasa tidak kekok dan menghormatinya sebagai isteri.

Video berkenaan dikongsi oleh Standlofa di akaun TikT0knya, seorang lelaki menceritakan kisah cintanya bersama seorang guru pendidikan seni yang kita telah sah menjadi isterinya. Pada mulanya rakan-rakannya tidak percaya ketika dia bercerita mengenai kisah dia bersama isterinya.

Mengimbau detik pengenalan pasangan tersebut, lelaki berkenaan dikatakan kenal isterinya berkenaan sejak dia berada di Tingkatan 1 dan ketika berada di Tingkatan 3, isterinya mengajar mata pelajaran seni.

Benda tak dijngka. Masuk Tingkatan 1 tak ada lah nak kakwin dengan cikgu ni. Tak ada sampai macam tu. Dia seorang cikgu yang baik.

Sering beri pickupIine untuk mengusik isteri.

Walaupun pada mulanya hanya mengajak untuk bergambar, lama-kelamaan lelaki berkenaan mengakui bahawa dia suka berkawan dengan guru berkenaan kerana berasa selesa. Katanya lagi, ketika dia berada di Tingkatan 5, dia sering memberi pickupIine untuk mengus!k isterinya itu.

Perkara ini berlaku cepat, berlaku ketika hendak ambil SPM lepas tu ambil resuIt, kahwin dan ada anak. Tak ada istilah bercinta kat sekolah pun.

Wife aku pernah cakap dia suka aku amikkan gambar dia sebab cantik. Kalau ada acara sekolah mesti dia cari aku untuk ambilkan gambar dia.

Guru berkenaan merupakan ibu tunggal dan mereka telah berkahwin ketika berumur 32 tahun manakala lelaki tersebut berumur 18 tahun. Ibu bapa bagi kedua beIah pihak menerima mereka seadanya.

Penerimaan kedua belah pihak tidak terkejut dan alhamdulillah tak ada masaIah.

Kini, dia berumur 20 tahun manakala isterinya berumur 34 tahun. Mereka telah dikurniakan seorang cahaya mata lelaki hasil daripada perkahwinan mereka dan dia meminta agar orang ramai mendoakan yang baik-baik untuk keluarga kecilnya itu.

Jodoh tak mengenal usia.

Sumber ohbulan

Pihak Detik Ini Viral tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosiaI ini. Ianya adalah pandangan peribadi pemilik akaun, segala risiko akibat komen yang disiarkan adalah tanggungjawab pemilik akaun itu sendiri.

Sudah Baca Jangan Lupa Like & Share Yaa.. Terimakasih..

Jom! sertai kami di page terbaru kami, Sila Klik Disini –> Detik Ini Viral Press

Jom join group Ceramah Apa Hari Ini (CAHI), Sama2 Kita Mencari Serta Berkongsi Ilmu… insyaAllah bermanfaat disana.. TQ
Ingin Sertai –> Klik Di Sini