Jauhi Khidmat Uskun, Ketahui 8 Temp4t Kesukaan J1n Dalam Rumah

Kali ini saya nak kongsikan beberapa perkara yang menjadi kekeliruan umat Islam dan boleh menjerumuskan diri kepada d0sa terbesar yang Allah tak akan ampun iaitu d0sa syi rik kepada Allah.

Pertama, masih ramai umat Islam keliru antara perubatan Islam dan perubatan syi rik melalui b0moh, dukun atau ustaz yang mengamalkan rukyah yang dibenarkan dalam Islam.

kalau sudi Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu puasa korang nnti..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini

Rukyah ialah amalan membaca ayat-ayat suci al-Quran bagi tujuan perubatan dengan cara yang betul.

Lebih mengelirukan lagi ada yang bert0pengkan gelaran ustaz dengan penampilannya tapi sebenar dia ialah dukun! Namanya ‘uskun’.

Siapakah uskun?

Istilah ini sangat popular di Indonesia ia mengandungi dua perkataan yang digabungkan iaitu ustaz dan dukun jadi uskun.

Siapakah uskun? Iaitu seseorang yang penampilannya seperti seorang ustaz tetapi mengamalkan cara perubatan yang tidak dibenarkan dalam Islam seperti menggunakan j1n, tangkal azimat dan lain-lain yang bercanggah dengan Islam.

Kadang-kadang uskun berkata hanya Allah yang menyembuhkan atau ada menyebut bismillah atau selawat kepada nabi SAW yang hanya untuk mengelabui mata pes4kitnya.

Saya berhadapan dengan seorang jiran meminta tolong sebab anaknya sering menangis selain kerap menunjukkan tangan kepada sesuatu sambil menutup matanya.

Alhamdulillah anaknya dah kurang menangis katanya, selepas dia berjumpa seorang ustaz di jalan Tunku Abdul Rahman (Kuala Lumpur) tapi ustaz itu memberi anaknya tangkal benang hitam untuk dipakai di pinggang dan sebuah gambar ditulis ayat al-Quran.

Sebelum melakukan rukyah kepada anak itu, saya minta jiran gunting tangkal benang hitam tu.

Sebaik sahaja digunting maka bertempiaran lari si anaknya sehingga terj4tuh ke lantai sambil menunjukkan sesuatu seolah-olah dia nampak benda pelik dan menutup matanya.

Saya tanya jiran saya adakah dia tahu apa yang mengejar anaknya tu? Itulah j1n yang mengganggu anaknya selama ini.

Maka saya melakukan rukyah untuk mereka selain membersihkan rumah mereka dengan air yang telah dibaca ayat-ayat suci al-Quran dan membakar benang tersebut.

Berkenaan dengan gambar tulisan yang tertulis ayat al-Quran, ia juga satu masalah kepada mayarakat kita yang keliru dengan tulisan berkenaan.

Sebenarnya ia adalah sejenis pelaris yang mengh1na ayat al-Quran dengan cara menulis tulisan terbalik atau dipisah-pisahkan. Selalunya ia dibuat dalam bentuk di dalam kotak.

Masyarakat terkeliru dengan ayat-ayat tersebut sedangkan ia adalah satu pengh1naan kepada ayat-ayat Allah yang mana hukvmnya h4ram.

Semakin banyak kotak-kotak tu semakin banyak pengh1naan ayat Allah dan semakin kuat kesannya. Logiknya, boleh ke kita baca ayat al-Quran dengan cara terbalik?

Selepas diperiksa rupa-rupanya terdapat patung dinasour atas almari di rumah itu. Sesudah buang patung tu, peny4kit pes4kit tersebut pulih dengan izin Allah selepas sesi rukyah diadakan semula.

Ia sudah tentu berd0sa dan kalau dilakukan dengan sengaja apa hukvmnya?

Sudah tentu ia h4ram bahkan boleh mendatangkan kvfur terhadap Allah.

Apabila masyarakat kita pergi berjumpa uskun maka dibuatnya pelaris tersebut.

Sebenarnya ada sekumpulan jin yang menjaga lambang berkenaan dan apabila lambang itu digunakan, maka jin tersebut akan lakukan tugas sebagaimana disuruh oleh uskun tu.

Jika ia diletakkan di kedai makan, maka jin tersebut akan melvdah, kncing dan sebagainya.

Dalam pemerhatian melalui pengalaman saya menghalau j1n di rumah, makhluk itu gemar berada di beberapa tempat seperti berikut:

1. Di depan pintu tandas dan di dapur

Kenapa dengan tandas, itukan tempat dia. Kenapa di dapur? Kerana sumber makanannya di situ ialah tulang-tulang dan bau bvsuk merupakan bau yang sangat disukainya. Sebab itu, sisa-sisa makanan harus diikat dalam plastik dan terus buang kecuali kalau memang tuan rumah nak bela j1n!

2. Depan Televisyen

Apa hubungan j1n dengan Televisyen (TV)? Kerana sy4itan atau j1n dan m4ksiat bagaikan lagu dan irama yang tak dapat dipisahkan. Kalau ahli rumahnya selalu melihat m4ksiat melalui TV malah berpesta m4ksiat maka itulah tempat yang disukainya.

Ada sebuah rumah saya dipanggil untuk halau gangguan j1n, apabila saya tanya pembantu rumahnya dia selalu melihat puntia nak yang berjubah putih terbang dalam rumah dari dapur ke ruang tamu yang ada TV!

3. J1n akan tinggal di dalam bilik yang tidak selalu digunakan

Kes sebegini banyak saya temui. Di sebuah rumah dua tingkat, hanya tingkat bawah sahaja digunakan manakala tingkat atas tidak dibersihkan. Maka j1n akan tinggal di situ.

Ada satu kes di sebuah rumah berdekatan Batu Caves, Selangor, rumah tersebut tidak diduduki sehingga lima tahun. Apabila saya masuk, saya mendapati ada j1n di dalam sebuah bilik di rumah tersebut.

Oleh kerana itu, penyewa atau pembeli enggan menduduki rumah itu kerana berasa t4kut sedangkan perhiasan dalamannya cantik.

4. Tempat yang ada alat muzik

Ada beberapa buah rumah yang saya pergi apabila ada gitar dan piano maka j1n akan berada di situ kerana hubungan m4ksiat dengan j1n terpisah tiada.

5. Di tempat yang ada gambar dan patung manusia atau binatang

Banyak hadis nabi SAW menegaskan bahawa malaikat rahmat tidak akan memasuki rumah yang di dalamnya ada gambar dan patung, walaupun gambar keluarga yang digantung. Pernah satu masa saya melakukan rukyah terhadap seorang pes4kit yang menglami ‘slip disc’ yang mana pada kebiasaan, bagi saya tidak sukar melakukannya tetapi kurang berkesan semasa pengubatan kali ini dilakukan.

Selepas diperiksa rupa-rupanya terdapat patung dinasour atas almari di rumah itu. Sesudah buang patung tu, peny4kit pes4kit tersebut pulih dengan izin Allah selepas sesi rukyah diadakan semula.

6. Penghuni rumah menggunakan tangkal, azimat, buluh perindu

Dalam satu peristiwa di Gombak, saya pernah melakukan rukyah terhadap anak kecil yang kerap menangis. Apabila saya periksa, di dalam rumahnya memang ada jin tetapi apabila dihalau, ia tak mahu keluar. Saya bertanya kepada ayah anak itu, ada apa-apa yang dipakainya? Akhirnya, dia menyerahkan kepada saya buluh perindu miliknya. Kemudian saya neutralkan buluh perindu itu dan saya b4kar. Barulah j1n keluar dari rumah dan anaknya berhenti menangis.

7. Rumah yang disimpan barang-barang lama

Ada satu kes di mana seluruh ahli rumah tersebut s4kit-s4kit disebabkan ganggguan j1n di dalam rumah yang disimpan barang-barang dipuja seperti barang-barang lama tinggalan nenek moyang atau barang pusaka.

8. Tinggal berdekatan rumah yang ditinggalkan kosong

Banyak rumah yang ditinggalkan kosong dan penghuninya bukan lagi manusia tetapi j1n dan sy4itan sebagaimana sabda nabi SAW yang mana pada akhir zaman ini terdapat banyak rumah sy4itan.

Mudah-mudahan kita semua tidak terpedaya dengan t1pu daya j1n, ibl1s dan sy4itan.

Sebarang pertanyaan bolehlah menghantar mesej di 011-1144 8987. Kita hendaklah yakin bahawa Allah berfirman: “Dan kami turunkan al-Quran sebagai ubat kesembuhan dan rahmat bagi orang-orang yang beriman” [al-Isra’:82].

Silakan kongsi sebanyak mungkin semoga menjadi sebahagian amalan soleh kita. Wallahua’lam.

Sumber: mstar