lsteri Pertama Larang Saya Mengandvng, Hinggakan Sampai 5 Tahun Kami Merancang Tiada Zuriat

Assalamualaikum maaf kalau posting saya ni membuat kecaman orang lain. Saya tau ni semuaa salah berpunca dari saya sendiri. Saya buat keputusan terburu buru. Tapi jangan kecam lebih2 risau kena batang hidung sendiri. Dulu ekutkan dara mudaa.

Saya cuma buntu dan sangat2 tertekan. Saya tak tau nak mulakan dari mana. Saya rasa macam separuh nak gil4. Tapi pikirkan Allah masih ada dan saya berg4ntvng harap dengan nyaa. Saya isteri ke dua. Dah sudah berkawin 6 tahun dengan suami saya.

Saya kawen sejak umur 18 tahun dan sekarang saya sudah umur 24 tahun. Keluarga saya semua dah tau saya kawen di sana. Mereka tak pernah membenci saya walaupun saya sudah buat keputusan membelangkagi diorang.

Cuma nya lepas saya kawen saya terus duduk dengan suami saya. Jauh dari ibu bapa saya sendirii. Dan sepanjang 5 tahun perkhwinan saya makan hatii. Isteri pertama tau pasal kami cumanya dia suruh saya sorok kan dari orang lain macam kawan2 suami dan sedara mara suami.

Dia tak mau sapa2 tau suami saya kawen dua. Suami setuju keputusan isteri pertama. Dan saya sedar saya peramp4s jadi saya kena setuju. Paling malang apabila Isteri pertama bagi tau jangan ada anak buat masa terdekat sampaikan sepajang 5 tahun kami merancang untuk tak dak zuriat tapi Allah maha megetahui saya tak tau mcm mana masuk 6 tahun perkhwinan kami saya di sah kan pregnant.

Hujung bulan 12. 2019. Sejak tuu suami saya berubah sikap dia selalu marah2 saya dan bila saya ajak pergi bukak buku pink dia tak mau sebb alasan dia tak mau orang tau dia kawen dua. Sepanjang 6 tahun kami tak daftar sebb suami kami tunggu isteri pertama btoi2 redho baru dia daftar saya.

Bila jadi isu mcm nii saya mula2 tak tau nak jawab apa dengan misi. Dan akhir nyaa saya megaku sejujur nya saya isteri ke dua tak dak surat nikah sinii. Tapi surat nikah si4m suami saya pegang. Saya nak bagi bukti kampung diorang tak boleh sebab suami tak pernah bagi saya pegang sendiri.

Bila saya mintak nak tunjuk kt misi. Diaa tak mau bagi. Alasan dia tak mau orang tauu. Suami suruh saya megaku pada misi kalau anak ni anak luar nikah. Dan lelaki tu tak mau bertanggungjawab. Hanya allah saja yg tahuu apa perasan saya masa tuu.

Yallah demi allah saya kawen sah di si4m. Saya pergi mkamah sana angkat nikah sah. Tapi bila jadi mcm ni gamak suami saya suruh saya megakuu tuu anak luar nikah dan lelaki tuu tak mau bertanggungjawab

Dia kata dia tak mau orang tauu dia kawen dua sebb tuu janji dia dengan isteri pertama. Sekarang ni saya betul2 buntu. Sejak awal pkp suami saya tak balik rumah. Sebab dia bagi tau terkandas.

Saya faham tapi sekarang dah boleh rentas negeri dia bagi alasan duit tak dak. Untuk pengetahuan semua duit dalam acc saya dah tak dak sejak pkp bisnes suami saya merosot. Saya gadaikan dulu gelang dan rantai saya untuk tranferkan kt suami saya.

Dia ckap nk guna naikn balik bisnes saya. Duit dlm acc saya abis saya guna untuk perbelanjaan hari2 dan persiapan anak. Suami saya satu sen xbagi sebb dia kata perniagaan dia merosot.

Seminggu lepas kami bergadoh teruk sebab dia bagi alasan tak boleh balik. Sedangkan dua saya dah nk dekat. Due awal bulan 7. Saya risauu takot2 saya terberanak awal tak dak sapa tolong saya.

Dia marah teruk malam tuum dan dia cakap kau dan anak kau menyusahkan hidup aku jaa. Kau berambus dari rumah tuu bawa anak kau sekali. Yallah hanya allah jee tau apa perasan saya. Tuan rumah pun ada chat saya suruh keluar rumah sebab suami saya dah tak bayar duit sewa rumah 2 bulan. Dan suami saya cakap ya g dia dah takmau duduk rumah ni. Sedangkan rumah ni saya yang duduk dengan anak dalam perut nii.

Saya sayangkan anak ni. Dia lah satu2 penyeri hidup saya. Saya tak tau nk duduk mana tambah due dh nk dekat. Nk balik rumah mak ayah saya. Saya dh lama tak balik snaa tak kan saya nk balik sana menyusahkan diorang lagii.

Cukuplah saya dh bagi sensara kat diorang selamaa ni. Saya buntuu saya stress tak tahu nk pergi mana. Suami saya dan isteri pertama sebelum ni tak block saya. Tapi sekarang dua2 block saya. Dan suami saya last hantar wasap suruh saya keluar dan jangan cari dia lagi jangan malukan dia megaku yang saya ni megandungkan anak dia. Saya betul2 buntu

Sumber:Krt

Sudah Baca Jangan Lupa Like & Share Yaa.. Terimakasih..

Jom join group Ceramah Apa Hari Ini (CAHI) , Sama2 Kita Mencari Serta Berkongsi Ilmu… insyaAllah bermanfaat disana.. TQ
Ingin Sertai –> Klik Di Sini