Grab Cari ‘Ab̷ang Rider Kajang’, Hero Cuba Selam̷atkan Pem̷andu Hilux Pit̷am

Pada hari Rabu lalu seorang pemandu Toyota Hilux pitam ketika memandu lalu meremp0h beberapa buah kenderaan lalu terbabas di kanan jalan dan meIanggar rumah kedai di Taman Jenaris, Kajang.

Dalam rakaman video yang tuIar di seluruh media sosial, ternampak kelibat seorang rider GrabFood berusaha menyelamatkan mngsa yang pitam itu.

Pada awal rakaman video itu, kelihatan dia mengetuk-getuk tingkap bahagian penumpang untuk menyedarkan pemandu trak pikap tersebut. Semasa Toyota Hilux itu terbabas dan melanggar rumah kedai, rider itu juga antara orang yang terawal sampai untuk melihat keadaan pemandu yang pitam itu dengan lebih lanjut.

Usaha murni rider itu telah mendapat pujian daripada para warganet yang kagum dengan keberanian serta kekal tenang semasa menghadapi situasi sulit ketika waktu itu.

Pada masa yang sama, pujian-pujian yang dik0ngsikan oleh para warganet telah dibaca oleh pihak Grab dan mereka mahu menjejak siapakah rider yang berani itu untuk diberikan penghargaan

Pada kejadian pukul 6 petang hari Rabu lalu, pemandu Hilux tersebut dalam perjalanan dari pasar raya di Prima Saujana menuju ke Kajang sebelum jat0h pitam lalu meremp0h beberapa buah kenderaan dan meremp0h sebuah rumah kedai.

Menurut Ketua Polis Daerah Kajang, Asisten Komisioner Mohd Zaid Hassan, lelaki itu pitam ketika memandu akibat tidak makan dan terus panik selepas tersedar ketika kejadian itu berlaku.

Manakala hasil ujian alkohoI dan saringan air kencing mendapati pemandu Hilux tidak mabuk serta negatif ‘d a d a h’ ketika memandu pada hari kejadian, Iapor Berita Harian.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2 korang nnti..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini

Sumber diambil dari The V0cket, Twitter Via Mytv Viral