Giliran Bapa Siti Sarah Pula Tampil Lu4h Sesuatu

“Sarah sudah diti4rapkan dengan harapan 0kslgen dan parv-parv boleh bekerjasama.”Demikian kata Shuib atau nama lengk4pnya, Shahmira Muhamad, 37, berkenaan kondisi terkini isterinya, Siti Sarah Raisuddin yang masih lagi bert4rung ny4wa dengan vlrus C0vld-19.

Hampir 30 jam k0ma sejak dimasukkan ke Unit Rwatan Rapl (lCU) H0spital Universiti Kebangsaan Malaysia (HUKM) sejak semalam, Shuib memberltahu, selain bahagian parv-parv yang terkesal4n, j4ntung Sarah juga berada dalam keadaan lem4h.Ujarnya lagi, harapan mereka sekarang agar parv-parv boleh kembali n0rmal dan bekalkan 0kslgen dalam badan.

“Memandangkan Sarah kena j4ngkltan Covld-19, parv-parv dia banyak terkes4n. J4ntvng pun sudah lem4h. Mungkin sepanjang pembed4han mengeluarkan bayl semalam, jantvng

sudah banyak bekerja.

“Difahamkan juga, ada sedikit dar4h bekv di parv-parv. Dktor kata, buat masa sekarang tak boleh apa-apa lagi sebab semalam baru lepas menj4lani pembed4han,” katanya.Dalam pada itu, Shuib meluahkan rasa terharv apabila setiap hari mendapat mesej dan kiriman gambar anak-anak tahfiz dan orang persendirian yang membaca Yasin dan doa selamat buat permaisuri hatinya.

“Saya terlalu terharv apabila dalam keadaan sekarang, ada saja orang hantar gambar anak-anak tahfiz baca Yasin.

“Terima kasih banyak sebab mendoakan Sarah. Ia satu rahmat terlalu besar untuk kami,” ujarnya

“I Tau U Dah Buat yang Terbaik”

Sayang i tau u dah buat yg terbaik,,,U dah fight smpi anak kita dah selamat pon dilahlrkan.Ayash Affan dah bukak mata,kaki dah tend4ng2,tangan dah gerak syukur alhamdulillh dan skrg u penat dan SEDANG TIDUR,,TP JGN TIDUR LAMA2 EH SAYANG,,,I,ANAK2 dan FAMILY SEMUA RINDU U,,SEMUA MENUNGGU U DKT RUMAH SAYANG…JGN TIDO LAMA SGT TAU,KUAT KAN SEMANGAT DAN BUKA MATA OK LOVE U SAYANG @sitisarahraissuddin MOHON SEMUA TERUS MENDOAKAN SARAH YA

Noryn sukar lel4p mata tering4t Siti Sarah

Penyanyi Noryn Aziz mengakv panlk hingga ses4k nfas apabila mendapat tahu teman baiknya, Siti Sarah Raisuddin terpksa dipksa ditidurkan berikutan pras okslgen tidak stabil.

Noryn atau nama sebenar, Norazmahwati Abdul Aziz, 44, berkata, kali terakhir dia berbual dengan Siti Sarah adalah apabila sahabatnya itu dis4hkan p0sitif C0VID-19.

“Noryn rlsau dengan keadaannya, apatah lagi bila mengenangkan Siti Sarah berbadan dua ketika itu.

“Paling membuatkan Noryn terkes4n apabila diberitahu Siti Sarah terpaksa ditidurkan berikutan p4ras bacaan okslgen yang rendah dan perlu dibed4h untuk melahlrkan anak.

Noryn mengaku sukar melelapkan mata sejak mendapat tahu sahabatnya, Siti Sarah terpksa ditidurkan berikutan pras okslgen tidak stabil. Foto IG Noryn Aziz
“Tidak dapat hendak bayangkan situasi dihadapi Siti Sarah hingga Noryn diserang panik seperti ses4k nafas dan sukar hendak melel4pkan mata,” katanya kepada BH Online.

Noryn berkata, tiada apa tiada apa yang diharapkan selain melihat sahabat yang juga rakan seperjuangannya itu sembuh dan kembali ke pangkvan keluarga.

Noryn lega apabila mendapat tahu perkembangan p0sitif Siti Sarah seperti dikongsi suaminya, Shuib Sepahtu di Instagram St0ries (IGs), pagi tadi.

“Apabila mendapat tahu par4s bacaan okslgen Siti Sarah semakin menlngkat dan anak yang dilahirkan stabil, saya lega sangat.

“Bagaimanapun, Siti Sarah tetap memerlukan doa daripada kita semua untuk terus kuat,” katanya.

Menglmbau persahabatannya dengan Siti Sarah, Noryn berkata, mereka rapat kerana banyak berkongsi minat yang sama.

“Saya kenal Siti Sarah sejak sama-sama menjayakan Konsert Soul Sisters pada 2019. Malah, Siti Sarah menjadi tempat rujukan ketika saya mahu menyertai program Gegar Vaganza (GV).

“Kami boleh berbval mengenai apa sahaja termasuk perkara peribadi. Siti Sarah sangat baik dan seorang yang jujur dalam persahabatan… Saya sangat percaya kepadanya,” katanya.

Bapa Siti Sarah turut bersedlh

Bapa kepada penyanyi dan selebriti usahawan, Siti Sarah, Raisuddin Hamzah, turut bersedlh dan bimbang dengan keadaan anaknya yang kini masih belum sedar dan berada di Unit Rwatan Rapl (lCU), H0spital Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia (HUKM), Cheras sejak semalam.

Menurut pengurus penyanyi tersebut, Nana Mohd Rom, bagaimanapun Raisuddin meminta maaf kerana enggan ditemu bual oleh mana-mana pihak media buat masa ini.

“Kami di pihak pengurusan sedla maklum akan keadaan Raisuddin yang juga tentunya sedang bersedlh dengan keadaan anaknya.

“Dia ada memaklumkan tentang perkara itu kepada kami, tetapi minta semua pihak terutama media untuk mengh0rmati keputusannya enggan ditemu bual buat masa sekarang.

“Cukuplah anda semua tahu bahawa dia sebagai bapa tentunya teramat sedlh dengan keadaan Sarah dan mengharapkan yang sama, agar ada perkembangan yang positif dan mahu menyaksikan Sarah sihat seperti sedia kala,”katanya.

Nana berkata demikian semasa dihubungi Utusan Malaysia petang tadi.

Selain itu, menurut Nana, Raisuddin bagaimanapun mengucapkan jvtaan terima kasih kepada semua pihak yang bersama-sama mendoakan kesembuhan buat anaknya termasuk mereka yang melakukan usaha bacaan Yassin buat Sarah sekeluarga.

Terdahulu, penyanyi lagu Semakin itu dilap0rkan masih dalam keadaan tidak sedarkan diri selepas ditidurkan ek0ran okslgen dalam badannya tidak stabil.

Bagaimanapun, menurut suaminya, Shuib Sepahtu menerusi satu hantaran di Instagram tadi, tahap okslgen isterinya menlngkat pagi ini berbanding malam semalam.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2 korang nnti..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini