Gara2 Tak Siap Kerja SekoIah, TeIinga Hampir ‘Terkoy4k’ Ditarlk 0Ieh Cikgu

Tugas menjadi seorang tenaga pengajar bukan satu perkara yang sangat mudah. Berhabis masa dan tenaga demi anak bangsa sudah pastinya antara salah satu tanggungjawab yang dipuk0l oleh insan yang bergeIar cikgu.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu puasa korang nnti..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini

Namun, ada sesetangah cikgu yang aIpa dan secara tidak sed4r telah meIakukan tind4kan yang diluar jangk4an kepada anak murid mereka. Malah, ada sesetengah k3s yang menyeb4bkan pelajar itu terced3ra akib4t huk0man yang dikenakan ke atas mereka.

Semalam, seorang lelaki dikenali sebagai Sharizal Amir, berk0ngsikan satu klsah mengenai seorang murid perempuan yang hampir terk0yak teIinga.

TeIinga murid berkenaan dikatakan hampir terk0y4k aklb4t ditarlk oleh gurunya kerana tidak dapat melengk4pkan tugas yang diberikan.

Beberapa keping gambar juga turut disertakan sebagai buukti dan tatapan kepada umum di laman Faceb0ok. Tind4kan yang diIakukan oleh guru berkenaan rata-ratanya telah mencetvskan kem4rahan orang ramai di ruangan k0men.

Tind4kan yang dibuat oleh guru berkenaan keatas anak muridnya, telah menimbuIkn pelbagai pendapat dan juga percangg4han. Ada yang meny0kong malah ada yang menent4ng seker4s-ker4snya.

Walau apapun al4sannya, diharapkan para pengajar boleh bertndak dan berfikir dengan rasi0nal tanpa mengikut em0si. Ibu bapa juga harus memberikan kerjasama yang sksama kepada pihak sekolah dan juga para guru demi kebaikan anak-anak.

Sumber: Facebook.

Kredit b.daily