G4dis T4k Y4kin Pem4ndu L0ri Ada M4sa Dep4n, Sek4li Lel4ki Tunjvk Payslip Tervs N4k “Getback”

“I tak yakin you mampu bahagiakan I”. Demikian kata seorang gadis kepada teman lelakinya yang bekerja sebagai pemandu lori, seolah-olah memberi bayangan enggan lagi meneruskan hubungan mereka.

Paparan skrin perbualan WhatsApp antara pasangan itu tuIar di Twitter sehingga menjadi topik perbualan hngat warganet. Menurut wanita itu, dia memerlukan suami yang memiliki gaji RM2,000 untuk menanggung kehidupannya selepas berkahwin.

Tidak melatah, lelaki itu menghantar gambar slip gajinya yang memaparkan pendapatan sekitar RM4,700 sebagai pemandu lori. Tindakan itu ternyata menyebabkan wanita berkenaan terkej0t dan menarik semula kenyataan awalnya.

“Apa? Wow! Kenapa tak pernah bagitau I. OK bila you nak masuk meminang?” soal gadis itu.

Perbualan selanjutnya bagaimanapun tidak dapat dipastikan kerana hanya sebahagian paparan skrin yang menjadi tuIar di Twitter. Namun, warganet pantas menjadikan topik itu sebagai perdebatan dengan melihat apa yang berlaku dari sudut pandang lebih besar.

Malah, ada yang turut berk0ngsi kisah sendiri, lebih kurang sama dengan apa yang dituIarkan itu.

Selain kcaman, tidak kurang juga warganet yang mempertahankan wanita itu yang dianggap sekadar mencari suami yang mampu menyara keluarganya kelak.

“Si perempuan tu baru keluar gua ke? Gaji driver lori pun tak tahu berapa?

“Bod*h sebab dua benda. Satu, tak tahu gaji driver lori besar. Dua, fikir RM2,000 tu tak cukup.

“Alhamdulilah saya dengan pemandu lori, saya suka dia sebab dia pendiam dan senyum je, jujur cakap saya yang usha dia. Dah dua tahun kawan baru tahu gaji dia berapa, Alhamdulilah kami dah bersama enam tahun.

“Dia bukan mata duitan. Dia cuma mahukan jaminan,” tulis beberapa warganet.

Apa-apapun, berbalik semula kepada niat anda. Pada sesetengah orang, RM2,000 sudah memadai. Ada orang lain pula, gaji RM10,000 pun belum tentu cukup. Tepuk dada tanya selera. – Sumber dipetik dari Utama Daily

Sumber:MyTvViral

Sudah Baca Jangan Lupa Like & Share Yaa.. Terimakasih..

Jom join group Ceramah Apa Hari Ini (CAHI) , Sama2 Kita Mencari Serta Berkongsi Ilmu… insyaAllah bermanfaat disana.. TQ
Ingin Sertai –> Klik Di Sini