Anak Kelaparan, Tindakan Pemandu Lori R0ti Ini Menyentuh H4ti Si Ibu…

Selalu di Facebook diviralkan dengan kisah orang yang selfish, kurang ajar atau sesuatu kejadian yang pelik. Kali ni admin kongsikan kisah kebaikan seorang hamba Allah yang diambil dari status Facebook milik Nurul Bariah

Al kisahnya, Puan Nurul dalam perjalanan pulang ke Shah Alam selepas mengambil anak sulungnya yang baru habis hari pertama sekolah di Setia Alam. Sekitar jam 3.50 petang, dalam keadaan hujan lebat kenderaan bergerak perlahan dari susur Setia Alam menuju ke Bukit Raja. Ada kalanya sampai tidak bergerak langsung.

‘Rupanya ada kemalangan’

Selain beliau dan anak sulungnya Aisyah, turut bersama di dalam kereta ada anak keduanya, Khadeeja yang sedang lena tidur dan ibu beliau. Ketika sedang menempuh trafik yang bergerak perlahan, Aisyah mengadu kelaparan. Walaupun sudah menyuruh anaknya itu untuk bersabar, Aisyah mula merengek.

‘Boleh tak saya nak roti, anak saya lapar’

Beliau sangat terharu dengan keihkhlasan pemandu itu yang beria-ia memberi makanan tanpa meminta bayaran.

‘Saya doakan agar segala urusan kamu dipermudahkan’

Tidak tahu bagaimana beliau terfikir untuk bertindak keluar kereta meminta roti, Puan Bariah juga mengatakan ia adalah hadiah hari jadinya yang akan diingat sampai bila-bila.

Beliau juga akan call majikan pemandu tersebut sebagai tanda penghargaan.

Nampak simple, tapi yang penting keikhlasan pemandu itu untuk membantu memang patut kita semua contohi. Sanggup redah hujan dan tidak meminta bayaran pulak tu. Salute!

Jom join group Ceramah Apa Hari Ini (CAHI) , Sama2 Kita Mencari Serta Berkongsi Ilmu… insyaAllah bermanfaat disana.. TQ
Ingin Sertai –> Klik Di Sini