Ajakan Sp0ntan Berk̷ahwin Di Instagram Menjadi Re̷aliti

Setiap orang yang sudah berumahtangga mesti ada jalan cerita tersendiri bagaimana mereka boleh bertemu jodoh. Sebagaimana kisah ini.

Jika anda merupakan salah seorang warganet yang berada di Twitter, pasti anda akan selalu menemui pelbagai hantaran berbentuk ‘how it’s started’ dan ‘how it’s going’.

Hantaran-hantaran yang dibuat itu kebiasaannya bertujuan untuk berk0ngsikan perubahan dan perjalanan apa-apa sahaja aspek dalam kehidupan seharian mereka.

Sebagai c0ntoh hantaran yang berk0ngsikan perjalanan diet, perkembangan perniagaan dan juga kisah cinta yang menemukan dua insan seperti yang dik0ngsikan pengguna Twitter Nurdinie baru-baru ini.

Perk0ngsiannya yang menceritakan bagaimana ajakan sp0ntan bakal suaminya, Mohd Afiq untuk berkahwin di media sosial v!ral di Twitter dan telah mendapat lebih 4,000 retweet ketika artikel ini ditulis.

Bercerita kepada The V0cket, beliau menceritakan kisahnya disapa bakal suami dan diajak berkahwin ketika itu hanya berlaku secara sp0ntan.

Walaupun mengakui pernah mengenali antara satu sama lain sebelum ini ketika belajar di universiti namun jelasnya mereka tidak pernah bertegur sapa sehinggalah perbualan atau ‘PM tepi’ berkenaan.

“Sebenarnya kami dah kenal dari universiti tetapi tak pernah bercakap sebab masing-masing (sudah) ada pasangan.

“Kemudian selepas habis (belajar) universiti, baru suami saya mesej sebab kedua-duanya tengah bujang ketika itu.

TANGKAP LAYAR PERBUALAN MEREKA DI INSTAGRAM SEBELUM INI.

Berk0ngsikan perbualan asal di laman Instagram itu bersama pengikut di Twitter, Nur Dinie berkata dia tidak mengambil masa yang lama membuat keputusan untuk berkahwin dengan bakal suaminya ketika itu.

Perkara itu menurutnya kerana kedua-dua mereka masih mengalami tra.uma dari hubungan percintaan sebelum ini dan memut0skan untuk tidak lagi bercinta.

“Terus on je nak kahwin sebab sudah trauma dengan hubungan lampau,” k0ngsinya kepada The V0cket.

Tak Sampai Setahun Terus Kahwin

Ketika ditanya berapa lama mereka mengambil masa untuk mendirikan rumah tangga selepas perbualan itu, beliau menjelaskan semuanya berlaku dalam tempoh masa tidak sampai tahun.

Bermula dengan perbualan tersebut sekitar Februari tahun ini, mereka telah pun selamat mendirikan rumah tangga pada tanggal 10 Oktober 2020 baru-baru ini.

“Perbualan ini bulan February rasanya, bulan Mei sudah bertunang, kemudian kahwin pada 10/10/2020 lalu,” k0ngsinya.

Mengulas mengenai permintaannya untuk bakal suaminya ketika dari Selangor ke rumahnya di Perlis itu untuk membawa ‘sekerat pantun dan bawa bertenang’ itu bagaimanapun hanyalah gurauan semata-mata.

“Pantun itu tiada pun sebenarnya.

“Hanya gurauan,” jelasnya dalam nada bergurau.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2 korang nnti..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini

Sumber & foto diambil dari The v0cket, Twitter Nurdinie Via Mytv Viral